איך למנוע ולטפל בהתקרחות?

נשירת שיער אצל גברים למה זה קורה

זה נושא רגיש שאף אחד לא רוצה לדון בו, אבל לפעמים צריך – האם אני מתחיל להקריח? אז האמת הכואבת היא שרוב הגברים יחוו התקרחות גברית בשלב כזה או אחר במהלך החיים. השאלות שהכי נשאלות בהקשר להתקרחות אצל גברים היא איך לזהות התקרחות, האם ניתן למנוע ואיך לעצור אותה. במאמר הבא אנחנו הולכים לענות לכם על כל השאלות – וגם אם אתם חוששים שהתחלתם להקריח, אל תדאגו – זה ממש לא הסוף, הישארו איתנו וגלו מה אפשר לעשות.

מה זה התקרחות אצל גברים?

התקרחות יכולה להשפיע רק על הקרקפת או/גם על כל הגוף. היא יכולה להיות זמנית או קבועה. זה יכול לנבוע מסיבות תורשה, שינויים הורמונליים, מצבים רפואיים או חלק טבעי של הזדקנות. גם נשים יכולות לסבול מהתקרחות, אבל במאמר הבא אנחנו נתמקד בתופעה הנפוצה יותר: התקרחות אצל גברים.

התקרחות מתייחסת בדרך כלל לנשירת שיער מוגזמת מהקרקפת. נשירת שיער תורשתית שמתרחשת עם הגיל היא הסיבה השכיחה ביותר להתקרחות אצל גברים – יש אנשים שמשלימים עם הגזרה ומתגאים בקרחת שלהם, בעוד שאחרים עשויים להסתיר את התקרחות עם תסרוקות, כובעים וטיפולים יקרים.

נשירת שיער אצל גברים מה הפתרונות?

איך לזהות התקרחות

1. השיער שלך נושרזה אולי נשמע מובן מאליו, אבל נשירת שיער מוגזמת היא סימן ברור ונפוץ של התקרחות. למרבה הצער, הרבה אנשים מתעלמים מהסימן הזה. בנוסף, חשוב לציין כי האנשים מאבדים כ-100 שיערות בכל יום נתון עקב נשירת שיער טבעית המתרחשת כאשר השערות שלך יוצאות מהשלבים האחרונים של מחזור צמיחת השיער. מכיוון שרמה מסוימת של נשירת שיער היא טבעית, למצוא כמה שערות על מברשת השיער או הציפית שלכם לא בהכרח אומר שאתם מתחילים להקריח. עם זאת, אם אתם מתחילים להבחין בהרבה שיערות בבית או שהניקוז של המקלחת שלך נסתם כל הזמן משיער, זה לעתים קרובות סימן טוב שהגיע הזמן לבדוק שאתם לא מתחילים להקריח.

2. קו השיער שלכם נסוג – קו שיער נסוג הוא סימן קלאסי להתקרחות גברית. למרבה הצער, זה גם סימן שהרבה גברים מתעלמים ממנו עד שהמצב נהיה די חמור, או בגלל שהם לא שמים לב לזה מתפתח או סתם בגלל שזה לא נעים במיוחד להכיר בעובדות הלא נעימות. בשלבים הראשונים של התקרחות, השיער שלכם מתחיל ממש לסוג אחורה כשתסרוקות מסוימות חושפות יותר את המצח שלכם. לחלופין, אתם עשויים לזהות את קו השיער שלכם מקבל צורת M כשאתם שוטפים או מייבשים את השיער שלכם. קו שיער מתחיל לסגת לאחור לעתים קרובות סביב הרקות. עם הזמן, בדרך כלל זה מחמיר עד שקו השיער מתחיל להיות נמוך יותר במרכז מאשר בצדדים. לכ-25 אחוז מהגברים בגילאי 40 עד 55 יש סוג זה של קו שיער.

3.הקרקפת שלכם נראית בבירור – האם היה לכם פעם שיער עבה שכיסה את הקרקפת ממש כמו יערות הגשם באמזונס? אין ספק שכמעט כולנו היינו שם, בעיקר במהלך שנות ה-20. עם הזמן, התקרחות גברית יכולה לגרום גם לשיער העבה ביותר – להיראות דק יותר. במילים אחרות, הקרקפת שלכם עשויה להיראות גלויה יותר כאשר השיער רטוב או כשאתם עושים תסרוקת מסוימת. זה קורה בגלל דילול שיער שמתרחש על פני הקרקפת שלכם, גם אם קו השיער שלכם עדיין לא השתנה. עבור גברים מסוימים, צורה זו של התקרחות מתרחשת במרכז, או בקודקוד של הקרקפת – האזור שנמצא ממש בחלק העליון של הראש שלכם .

 

איך למנוע התקרחות?

רוב ההתקרחות נגרמת על ידי גנטיקה, המכונה בדרך כלל התקרחות גברית, ולא ניתן למנוע אותה. סוג זה של נשירת שיער נקרא התקרחות אנדרוגנית, שהיא  כאמור מצב גנטי. אמנם לא ניתן למנוע התקרחות אנדרוגנית, אך ניתן לטפל בה ולהאט את התקדמותה.

התקרחות אנדרוגנית יכולה להתחיל בכל גיל. למרבה הצער, כאשר נשירת שיער מורגשת 50 אחוז מהשערות כבר נפלו מהקרקפת. ככל שתתחילו את הטיפול מוקדם יותר, הטיפולים הלא ניתוחיים יכולים להיות יעילים יותר. במצבים מסוימים, אחרי שהנשירה כבר החלה להיות מאסיבית יהיה קשה מאוד למנוע החמרה של המצב. בכל מקרה אם נשירת השיער שלכם לא נובעת ממצב גנטי, סביר להניח שניתן למנוע אותה. לפי מחקרים שונים שנעשו בשנים האחרונות, ניתן למנוע נשירת שיער אשר נובעת כתוצאה מלחץ, עישון, אורח חיים או מצבים רפואיים אחרים ולפעמים אפילו לעצור אותה ברגע שזה מתחיל לקרות. אבל שוב, חשוב לנו להדגיש, שאם יש לכם נשירת שיער גנטית, אין לכם יותר מדי מה לעשות בנושא.

הדרכים למנוע או לעצור התקרחות בשלבים מוקדמים יהיו בהתאם לסוג הנשירה שאתם חווים. כלומר, כדי להבין איך למנוע או לעצור אתם צריכים להבין קודם מה הגורם. לדוגמה, אם הנשירה/התקרחות שלכם נובעת כתוצאה מתקופה לחוצה בחיים, כדאי להתחיל ללכת לאנשי מקצוע כמו פסיכולוג שידע לתת לכם כלים להתמודד עם סטרס. כמו כן, אם זה עניין של אורח חיים – אז אולי הגיע הזמן לאמץ כמה הרגלים בריאים, כמו תזונה ופעילות גופנית סדירה, הפסקת עישון ועוד.

ניתן גם בשלב זה לקחת תרופות לתקופה מסוימת ותוספים שיחזקו את השיער ברזל, ביוטין, ויטמין D, ויטמין C ואבץ. כמובן שלפני כל נטילת תרופה או תוסף תזונה חשוב להתייעץ עם הרופא שלכם.

אם אתם רוצים למנוע התקרחות, אתם יכולים גם לתת עדיפות לתזונה עשירה בחלבונים בריאים, חומצות שומן אומגה 3 ופירות וירקות טריים.

איך לעצור התקרחות ולהחזיר את השיער שלי?

אם במקרה שלכם הרכבת כבר יצאה או במילים אחרות אתם סובלים מהתקרחות גנטית עליה דיברנו קודם, אז סביר להניח שהטיפולים הרגילים לא יעזרו לכם יותר מדי, אולי רק יאטו את קצב הנשירה אך לא להרבה לזמן. אז מה עושים במצב כזה? החדשות הטובות הן שיש  מה לעשות ויש דרך להחזיר את השיער שלכם.

טיפול בהתקרחות ונשירת שיער עם השתלת שיער בטורקיה

אז נכון, יש כיום הרבה תרופות שניתנות לאנשים שסובלים מנשירת שיער והתקרחות. האם התרופות הללו מועילות? כן ולא. כן, מטופלים מדווחים שיש תרופות מרשם שמפסיקות להם את הנשירה או מפחיתות אותה. אבל, הבעיה העיקרית בסוג הטיפולים הזה שזה לא באמת מעודד את צמיחת השיער באזורים שכבר התקרחו. במילים אחרות, אתם אולי תצליחו להאט את הנשירה או לעצור אותה  לתקופה, אבל אתם עדיין קרחים. בנוסף, חשוב להדגיש שהתרופות הללו עובדות כל עוד אתם נוטלים אותם, כלומר מהרגע שתפסיקו הנשירה ככל הנראה תחזור. אם אתם מחפשים פתרון אידאלי ופשוט יחסית – זה השתלת שיער.

השתלת שיער נשמע כמו שם מפוצץ – זה גם מרתיע אנשים רבים כי מדובר בהליך פולשני. יחד עם זאת, מה שקורה היום זה לא מה שהיה לפני 15 שנה. תחום השתלת השיער מתקדם מאוד, מדי שנה מאות אלפי אנשים נוסעים במיוחד לטורקיה וחוזרים עם שיער מושתל שנראה טבעי לחלוטין. בנוסף, הודות לטכנולוגיה החדשנית, כיום השתלות שיער לא משאירות צלקות ואפשר לעבור את ההליך הזה ביום אחד – בלי כאבים או אי נוחות.

אל תחכו - קבלו ייעוץ עוד היום

אם אתם סובלים מנשירת שיער או התקרחות – אל תחכו! קבעו שיחת ייעוץ חינמית עוד היום עם המומחים שלנו ונשמח לספק לכם מידע מקיף ומקצועי על השתלת שיער תוך התאמת הטיפול לצרכים שלכם.