מה קורה לנו בקרקפת אחרי השתלת שיער?

מה קורה אחרי השתלת שיער

אז זהו – הגשמתם את החלום הגדול שלכם, טסתם לטורקיה לעשות השתלת שיער, עברתם את התהליך כמו גדולים ועכשיו אתם כנראה על המטוס בדרך חזרה לישראל (אולי אפילו נתקלתם בכמה מבטים, אבל אתם ממש לא היחידים), אתם מגיעים הבייתה ויש מצב שעכשיו צריכים להסביר לחברים למה הראש שלכם נראה כמו שהוא נראה, אבל אין מה לדאוג – התופעות שאתם רואים עכשיו ממש בקרוב ייעלמו, שאלת השאלות היא מה הולך לקרות בקרקפת שלכם בחודשים הקרובים ומתי תראו את צמיחת השיער המיוחלת?! במאמר הבא אנחנו נתן לכם את התשובות ונסקור את החודשים הראשונים ועד לרגע צמיחת השיער. בואו נתחיל.

השתלת שיער זה תהליך שמתחיל בפגישת ייעוץ ראשונה, הכנה עם הרופא וממשיך בהליך כירורגי שנעשה בטורקיה ומשם לתהליך החלמה במהלכו תתחילו להבחין בתוצאות המרגשות שצפויות להשפיע באופן דרמטי על המראה החיצוני שלכם. למרות שמדובר בתהליך יחסית פשוט – זה עדיין כרוך בזמן החלמה ובכל מיני תופעות שעשויות להלחיץ אותכם על אף שהן טבעיות לחלוטין. במהלך החודשים הקרובים, הגוף שלכם יהיה עסוק בקבלת הזקיקים החדשים שממש לא מזמן הושתלו בו. זה כולל שיקום של הרקמות שנפגעו ונפצעו באופן מבוקר במהלך ההשתלה, מה שיצריך מכם מנוחה, טיפול מותאם (עם משחות מיוחדות שהקליניקה תספק לכם) והיצמדו להנחיות שתקבלו.

תהליך ההחלמה אחרי השתלת שיער

אז מה קורה לנו בראש אחרי השתלת השיער?

בתום ההשתלה, הקרקפת שלכם תהיה מלאה בגומות זעירות שעשויות לדמם מעט – אך אתם יכולים להיות רגועים כיוון שבימים הראשונים הקרקפת תהיה עטופה בתחבושת מיוחדת שתגן על הפצעים. תפקידה של התחבושת היא לספוג את הדם והנוזלים שהצטברו לכם ולהגן על הפצעים הפתוחים מפני זיהומים. לרוב כיממה לאחר ההשתלה הרופאים בקליניקה יסירו לכם את התחבושות. בנוסף, יש קליניקות אשר יבקשו מכם לחבוש כובע מיוחד שתפקידו יהיה להגן על הקרקפת שלכם בימים הראשונים לאחר ההשתלה.

האם אני אסבול מכאבים לאחר ההשתלה?

במהלך ההשתלה אתם לא תחוו כאב הודות לסדציה. אחרי ההשתלה אתם כן עשויים להרגיש מעט אי נוחות, מיחושים וכאבים קלים, אבל אל תדאגו – זה לא נמשך זמן רב, לכל היותר שבוע. במהלך הימים הראשונים אתם עשויים לחוות דחף עז לגרד את הקרקפת, אבל גם זה עשוי לחלוף ואתם צריכים להיזהר עם הגירוד, שכן פציעה חדשה עלולה לגרום לזיהומים ולהפריע לתהליך הריפוי הטבעי של הרקמות. יחד עם זאת לרוב אתם תקבלו משככי כאבים שיעזרו לכם לעבור את הימים האלה בקלות. 

אולי תרצו לקרוא מדריך שכתבנו בנושא – גם על האם השתלת שיער זה כואב? 

מיום ההשתלה עד 4 חודשים - תקופת ההחלמה הראשונית

בתקופה הראשונה אחרי השתלת השיער אתם עשויים לחוות מעט תסכול. סביר להניח שרמות הציפייה יהיו גבוהות ואולי אפילו תתחילו לחשוש: "האם ההשתלה עבדה? האם אני אראה תוצאות בקרוב? מתי השיער מתחיל כבר לצמוח?!" 

אז אחרי שהשתלת השיער תהיה מאחוריכם – סביר להניח שתבחינו בכך שבמקום שהשיער יצמח – הוא מתחיל לנשור! אבל רגע, לפני שאתם נכנסים לפאניקה, זה לגמרי טבעי. למעשה, מדובר בתופעה שהיא לגמרי זמנית ותחלוף מעצמה.

אז למה זה קורה? הזקיקים שהושתלו לכם במהלך השתלת שיער FUE – למעשה נמצאים במקומם והכול תקין. אבל הקרקפת שלכם, נכנסה לסוג של הלם כתוצאה מההשתלה שעברתם. בשלב הזה, הגוף שלכם ינסה להתמודד עם כל הדברים החדשים ולמעשה להסתגל לגוף הזר שהגיע אליו – אלה בעצם השתלים. אצל רוב המטופלים בשלב זה תהיה רגישות, אדמומיות ומעט נפיחות באזור המושתל. לאחר שהגוף יקלוט את השתלים ויתחיל בהליך ההחלמה – כאן תתחילו לשים לב שהשיער שלכם מתחיל לנשור בעיקר באזור בו התבצעה ההשתלה.

לאחר שהשיער ינשור, הזקיקים למעשה ייכנסו לשלב הבא: שלב המנוחה או בשפה המקצועית "טלוגן". למרות שזה עשוי לעצבן ולעורר דאגות, מדובר בשלב חשוב ובלתי נפרד ממחזור הצמיחה של השיער שלכם – לכן אין לכם מה להיבהל, מדובר בשלב נורמלי לחלוטין.

שלב זה עשוי להימשך בין מספר שבועות לכמה חודשים – חשוב שתדעו לקחת נשימה עמוקה ולהתאזר בסבלנות. בסופו של דבר הצמיחה תתחיל מחדש ולאט לאט כל הראש יתמלא בשיער חדש 😊

מה קורה אחרי השתלת שיער

4 עד 8 חודשים - תחילת הצמיחה

הנה זה הרגע שבשבילו נסענו לטורקיה לעשות השתלת שיער – השיער מתחיל לצמוח! זו למעשה נקודת המפנה שהכי קשה לחכות לה, אבל אין מה לעשות – כאמור הסבלנות משתלמת! השיער שהושתל עובר משלב הטלוגן, כלומר משלב המנוחה לשלב האנגן, זה השלב בו מתחילה להתרחש הצמיחה המיוחלת שחיכינו לה.

חשוב לקחת בחשבון שייתכן ובהתחלה אתם תראו שהשיער שצומח לכם הוא דק ושברירי יותר, אבל המשך השיער צפוי להתחזק.

ומה קורה עם האזור התורם? בין 4 ל8 חודשים שלב הריפוי צפוי להסתיים והאזור יחלים לחלוטין. מה המשמעות של זה? שמחזור הצמיחה של השיער יחזור להיות רגיל ולא יישארו סימנים שעברתם השתלת שיער. איזה כיף! 

שמונה חודשים עד שנה - מתקרבים למראה הסופי של השיער!

אז רגע לפני שאנחנו מגיעים כבר למראה הסופי של השיער, השלב זה מכונה לרוב תקופת ההתבגרות. כאן למעשה השיער מתחיל להתפתח בצורה תקינה, משיער שברירי ודק אתם תשימו לב שהוא מתחזק, הופך להיות בולט, עבה וחזק יותר. רוב צמיחת השיער תהיה בולטת לעין באזור שבו בוצעה ההשתלה. חשוב לקחת בחשבון שיש סיכוי שתשימו לב כי חלק מהשיער החדש שמתחיל להופיע מתעקם מעט – למה זה קורה? בגלל תהליך הצטלקות, אבל גם במקרה הזה אין לכם מה לדאוג כיוון שהתופעה הזו תיעלם מעצמה עם הזמן.

עובדת בונוס מרגשת – בשלב זה אורך השיער שלכם צפוי להיות באורך בין 6-8 ס"מ ותוכלו לעצב את השיער כמו שאתם אוהבים 😊

שלבים אחרי השתלת שיער

שנה והלאה

חשוב להדגיש שהתוצאות לאחר שנה עדיין משתנות ממטופל למטופל, לכן למרות הפיתוי הגדול, אנחנו ממליצים שלא לבצע השוואות בין בינכם לבין מטופלים אחרים, התוצאה הסופית תגיע בזמן הנכון – וזה יכול לקחת עד שנתיים.

לאחר שנתיים לרוב המטופלים אלה יהיו התוצאות הסופיות של ההשתלה. בשלב זה תוכלו לדעת בוודאות כמה השתלים נקלטו והצליחו לצמוח ואיך הם משתלבים בצמיחה ובקרקפת שלכם. בנוסף, חלק מהמטופלים לעיתים ירגישו צורך לבצע השתלת שיער נוספת באזורים בהם יש עדיין דלילות.

השיער המושתל שלכם נמצא במחזור צמיחה טבעי. השיער שלכם חזק וימשיך להתחזק בשנים הבאות.

כמה מילים אחרונות,

השתלת שיער בטורקיה נשמעת כמו דבר מעט מלחיץ ומפחיד, במיוחד בגלל שזה תהליך ארוך ולוקח בין שנה לשנתיים לראות את התוצאות. זו הסיבה שהיה לנו חשוב לכתוב את המאמר הזה – כדי להסביר לכם מה קורה לאחר ההשתלה וגם כדי לפזר את ערפל החוסר וודאות שסביב כל ההליך הזה. אז הנה למדתם מה בדיוק מתרחש לאחר ההשתלה, כיצד השיער צומח ועל התופעות הטבעיות שמתרחשות בין לבין עד לקליטה המלאה של השתלים.

אם אתם עדיין חוששים, אם יש לכם שאלות שנותרו פתוחות – אנחנו מזמינים אותכם ליצור איתנו קשר, תוכלו לעשות זאת באמצעות כפתור הווטסאפ, או התקשר אלינו בטלפון: 053-7747770

שיהיה המון בהצלחה!