האם השתלת שיער זה כואב?

האם השתלת שיער זה כואב

אם אתם שוקלים לבצע השתלת שיער, אחת הסיבות העיקריות להסתייגות עשויה להיות המחשבה שאולי זה תהליך כואב ואף מפחיד. אז אנחנו כאן כדי להרגיע. כן, כמו כל הליך ניתוחי זה לא נעים, אבל כיום משתמשים בטכנולוגיות חדישות כמו זריקת סדציה בשילוב הרדמה מקומית שמקלה מאוד על התחושה הזו כדי שאתם תרגישו כמה שיותר נינוחים, רגועים ובלי כאבים. אז האם השתלת שיער זה כואב? כמובן שזה קשור גם לסף כאב אישי, אבל אנחנו כאן כדי לענות על כל השאלות שלכם בנושא.

אז בואו נדבר תכלס, האם השתלת שיער זה כואב?

כמו כל ניתוח והתערבות כירורגית יש מעט אי נוחות מקומית. בהשתלת שיער המטופל ער ונוכח (לא כמו בהרדמה מלאה)  ועלול להרגיש תחושת משיכה מסוימת, אבל זה לא כואב.

בנוסף, חשבנו להבהיר שקודם כל אף אחד לא הולך לבצע לכם ניתוח בלי להסביר לכם את התהליך. כל קליניקה שמכבדת את עצמה תסביר לכם שלב אחר שלב, מה אתם צפויים להרגיש במהלך הניתוח וזה כדי שלא תופתעו ותחששו. כדי להבין היכן עלולה להיות מעט אי נוחות במהלך ההשתלה, עלינו לבחון את שני הסוגים העיקריים של ניתוחי השתלת שיער, FUT ו FUE.

FUT (Follicular Unit Transplantation) או 'STRIP' מורכבת מהסרה של זקיקי שיער בריאים ברצועות קטנות מאזור התורם. לאחר מכן מופרדים זקיקי השיער ומוחדרים לאזור המיועד לטיפול. ככל שנלקחת יותר רצועה של שיער בריא, ההליך הוא מעט יותר פולשני, ולכן ייתכן שיהיו זמני החלמה וריפוי ארוכים יותר. יתכנו גם צלקות קלות באתר התורם.

עם FUE (Follicular Unit Extraction) מסירים מספר קטן של זקיקי שיער בכל פעם ולאחר מכן מושתלים לאזור הנזקק להשתלה. הליך זה, למרות מורכבותו, משאיר מעט עד אפס צלקות וזמן ריפוי מהיר הרבה יותר, 3 עד 7 ימים.

לפני שני ההליכים, תינתן הרדמה מקומית והזריקה עצמה עשויה מעט לצרוב – אבל זה ממזער מאוד את אי הנוחות במהלך הטיפול. בנוסף, בחלק מהמקומות (כמו ב HAIR PLANET) תינתן ראשית זריקת סדציה עליה נסביר בהמשך המאמר.

האם לאחר ההשתלה אני ארגיש כאבים?

בעוד ש-FUE ו-FUT לא אמורים לגרום לכאב במהלך ההליך, אזורי הקרקפת שטופלו צפויים להיות מעט רגישים לאחר הניתוח. הסיבה לכך היא שהרקמות השונות ספגו רמות שונות של טראומה, מה שיגרום ככל הנראה לאדמומיות מסוימת ונפיחות בימים שלאחר הטיפול. אך אל דאגה זה עובר אחרי כמה ימים. 

כאמור בכל הליך כירורגי, תהיה רמה מסוימת של אי נוחות וזה טבעי להיות מודאגים. עם זאת, בייעוץ לפני הטיפול שלכם כאן ב-HAIR PLANET נדאג שיהיה לכם את כל המידע הדרוש כדי להיות מוכנים לחלוטין לטיפול שלכם, כך שהוא יהפוך לחוויה הכי נוחה שאפשר, הן פיזית והן רגשית. האם ניתוח השתלת שיער כואב? במידה מאוד קטנה, אבל אנחנו רוצים למזער את הכאב, כדי לתת לכם את החוויה הטובה ביותר שאפשר.

מה זה סדציה?

סדציה עוזרת להפחית חרדה, אי נוחות וכאב במהלך הליכים מסוימים. זה  נעשה באמצעות תרופות מסוימות והרדמה מקומית כדי לגרום להרפיה.

לרוב משתמשים בסדציה ברפואת שיניים עבור אנשים שחשים חרדה או בהלה במהלך הליכים מורכבים כמו סתימות, טיפולי שורש או ניקוי שגרתי. זה גם משמש לעתים קרובות במהלך אנדוסקופיות ופרוצדורות כירורגיות קטנות כדי להרגיע את המטופלים ולמזער את אי הנוחות.

גם בהשתלות שיער ניתן ומומלץ להשתמש בסדציה.

האם אני ער בסדציה? כן, המטופל ער לאורך התהליך, אתם תרגישו ישנוניים אך לא מחוסרי הכרה.

האם אזכור את ההליך?  ייתכן שתזכרו חלק מההליך, אבל לא לפרטי פרטים.

כיצד אקבל את חומר ההרגעה/תרופות? אתם עשויים לקבל כדור, לשאוף גז דרך מסכה או לקבל זריקה לווריד בזרוע שלכם.

תוך כמה זמן זה משפיע? סדציה שנכנסת לווריד לא משפיע באופן מידי, לרוב לוקח כ-20 דקות להשפיע.  

תוך כמה זמן אני אתאושש? סביר להניח שתחזרו לעצמכם במהירות, לרוב לוקח לתופעות לחלוף לחלוטין אחרי כמה שעות אבל אתם תהיו מודעים לחלוטין ותוכלו לחזור הביתה זמן קצר אחרי התהליך.

איך מקבלים סדציה?

השלבים לסדציה עשויים להשתנות ממקום למקום. הנה מה שאתם יכולים לצפות בהשתלות שיער:

שלב ראשון: אתם תשבו על כיסא או תשכבו על שולחן ניתוחים. ככל הנראה תהיו לבושים בחלוק בקליניקה.

שלב שני: תקבלו את תרופת ההרגעה באמצעות אינפוזיה ישר לווריד. במקרים מסוימים הסדציה ניתנת באמצעות מסכת פנים שמאפשרת לכם לשאוף את חומר ההרגעה.

שלב שלישי: אתם תחכו עד שחומר ההרגעה ייכנס לתוקף. ככל הנראה תמתינו בין חצי שעה לשעה לפני שתתחילו להרגיש את ההשפעות.

שלב רביעי: הרופא שלכם יעקוב אחר הנשימה ולחץ הדם שלכם. אם הנשימה שלכם תהיה רדודה מדי, ייתכן שתצטרכו ללבוש מסכת חמצן כדי לשמור על הנשימה עקבית ולחץ דם ברמה נורמלית.

שלב חמישי: הרופא יתחיל את ההליך ברגע שחומר ההרגעה ייכנס לתוקף. הסדציה תימשך לאורך כל ההשתלה. 

איך זה מרגיש להיות תחת סדציה?

השפעות הסדציה שונות מאדם לאדם. התחושות השכיחות ביותר הן נמנום ורגיעה. ברגע שחומר ההרגעה נכנס לתוקף, גם רגשות שליליים, מתח או חרדה עשויים להיעלם בהדרגה. אתם עשויים  להרגיש תחושת עקצוץ בכל הגוף, במיוחד בידיים וברגליים. זה עשוי להיות מלווה בכבדות או איטיות. אתם עשויים להרגיש שהעולם סביבכם מאט, הרפלקסים מתעכבים, קצב התגובה שלכם איטי יותר לגירויים פיזיים או לשיחה. אתם יכולים אפילו להתחיל לחייך או לצחוק ללא סיבה ברורה, סך הכול זו חוויה טובה 😊

כמה מילים אחרונות,

למרות שהשתלת שיער בטורקיה נשמע כמו הליך מפחיד וכואב – במציאות זה לא קורה. מלבד מעט אי נוחות, אתם לא תרגישו דבר וזאת הודות לסדציה. בנוסף, כל הפחדים והחרדות שלכם ככל הנראה ייעלמו לאחר הסדציה ורק תרגישו מנומנמים ורגועים.

יש לכם עוד שאלות? נשמח לעזור לכם. מוזמנים להתקשר או להשאיר לנו תגובה למטה.