האם שיער מושתל ושיער רגיל נראים אותו דבר?

שיער של השתלת שיער לפני ואחרי

אחד מהחששות העיקריים שצצים לפני ביצוע השתלת שיער לגברים ולנשים הוא – האם השיער המושתל יהיה בעל מראה טבעי ויתכתב עם שאר השיער בראש? מדובר בחשש מובן וטבעי, אף אחד לא רוצה להסתובב עם מראה שיער לא אחיד.

המטרה העיקרית של השתלת שיער היא לייצר מראה אחיד וטבעי בין האזור המושתל עם שאר חלקי הראש, על זה מתבסס התהליך והאופן בו הוא מתבצע. ברוב המקרים ההבדלים בין השיער המושתל לטבעי הם מינוריים לחלוטין – חשוב לזכור כי השיער המושתל מעט שונה מהשיער הביולוגי שנשר. אך כאשר ההשתלה מתבצעת בצורה מקצועית ואיכותית, גם אתם כמעט לא תבחינו בהבדל. במאמר הבא נפרט על התהליך, ונסביר מה כדאי לקחת בחשבון ולמה אתם יכולים לצפות לאחר השתלת השיער

תוכן עניינים

בואו נדבר תכל'ס - האם שיער מושתל ייראה כמו השיער הטבעי שלכם?

השתלת שיער היא הטיפול היעיל ביותר שקיים לאנשים הסובלים מתופעת נשירת השיער –  מדובר בפעולה לא פחות ממצילה חיים עבור נשים וגברים שהערך העצמי שלהם נפגע כתוצאה מאיבוד השיער. לצד השמחה הגדולה, צפים לא מעט פחדים ושאלות באשר לתוצאה הסופית – האם השיער המושתל באמת יתאים לסביבת השיער הרגיל? התשובה המדויקת היא, שזה משתנה ממטופל למטופל. לדוגמה, מי שצבע השיער שלו השתנה בצורה יחסית אחידה ולא נשאר כבעבר לא צפוי לחוות הבדלים ניכרים בגוון השיער, בעוד שאלו שהשיער התורם שלהם החל להאפיר בצורה הדרגתית עשויים להבחין בהבדלים קטנים בגוונים באזור המושתל.

החדשות הטובות הן, שהשערות המושתלות ממוקמות באזור הנתרם בסדר יחסית אקראי, כך שגם אם קיימים הבדלים קטנים בין הגוונים, סביל להניח שהם יתפזרו באופן שווה ובכך יהיו הרבה פחות בולטים. למרבה המזל, השתלת שיער מספקת תוצאות רצויות וטבעיות על אף שעובי השער המושתל לא יהיה בדיוק אותו הדבר כמו השיער הרגיל. חשוב לקחת בחשבון שהשיער של כולם משתנה עם השנים, כך שכמעט ולא ניתן לחזות מראש כיצד ייראו גווני השיער, שנים רבות לאחר ההשתלה.

איך שיער נראה אחרי השתלה

כיצד מתבצעת השתלת שיער?

הליך השתלת שיער בטורקיה  מתבצע על ידי מומחה והוא כולל נטילת קווצות שיער בודדות מאזור התורם, השריית השיער בחומר מיוחד בכדי להזין ולשמר את הזקיקים ונטיעתן מחדש באזור הנתרם באמצעות מחט ייעודית אשר יוצרת תעלות חדשות שלתוכן יושתל השיער החדש. את ההליך מבצעים תחת הרדמה מקומית כך שההליך אינו כואב.

לפני ההשתלה על המומחה להתחשב בגורמים רבים כמו, כיוון צמיחת השיער, התכונות השונות של כל שיערה, עומק השתילה הנדרש ועוד… כל הגורמים ייקבעו את המראה הטבע של השיער. על כן, יש חשיבות אדירה בין מקצועיות הרופא להצלחת השתלת השיער.

אולי יעניין אותך לקרוא גם כל מה שרצית לדעת על השתלת שיער DHI >> 

בניית קו שיער - החלק שיקבע את אופן צמיחת השיער

כאשר רוצים לייצר מראה שיער טבעי, כדאי להתייחס לפרמטר החשוב ביותר והוא – קו השיער הטבעי שלכם כמובן. אפשר לומר שקו השיער הוא כרטיס הביקור של הפנים שלכם, הוא הדבר הראשון שאנשים מבחינים בו במראה השיער, ויש לו לא מעט השפעה על מבנה הפנים שלכם. מומחים מקצועיים לוקחים בחשבון את גיל המטופל, יש לחשב בקפדנות כיצד מסגרת השיער העתידה להיראות בעוד 15 שנה לדוגמה, ולהתחשב בנתונים הללו, כמו גם במבנה הפנים הטבעי של כל אדם, כיוון הצמיחה, רמת הצפיפות וסוג השיער המתאים ביותר לאזור הזה של הראש לפני תחילת ההליך. יש לזכור שהמטרה העיקרית של כל מומחה מקצועי היא להגיע לתוצאה הגיונית וטבעית. אין ספק שמדובר במלאכת מחשבת שמחזירה לאנשים את החיים לפנים ואין להקל בכך ראש.

על כן, אם החלטתם לעבור השתלת שיער, זה מצוין! בדקו היטב את המרפאה המיועדת, ניסיונו ותחום התמחותו של המומחה. הליך השתלת שיער אינו עניין של מה בכך ולא ניתן לעשות זאת ללא הגבלה – אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר עבור עצמכם.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על השתלת שיער להבי ספיר >> 

בחירת קו שיער תשפיע על התוצאה

האם ניתן לצבוע שיער מושתל?

מושתלי שיער שרוצים להגיע לצבע אחיד בכל אזורי הראש פונים רבות לצביעת השיער, ותוהים האם ומתי ניתן לצבוע את השיער? ובכן, אין לכך תשובה אחת, מאחר וזה תלוי במטופל ובכמה מהר הגוף שלנו יירפא לאחר הניתוח הוא עניין מאוד אינדיווידואלי. זה קריטי לאפשר לכל האזורים בראש להחלים לחלוטין לפני שאתם ניגשים לצבוע את השיער. הכימיקלים המשמשים לצביעת השיער עלולים לגרום נזק רב לזקיקים במידה והם לא נרפאו לחלוטין. מומלץ להמתין לפחות שישה שבועות עד שהשיער המושתל יצליח להשתקם מההלם הראשוני שהוא חווה לאחר ההשתלה, כך תוכלו להבטיח שהזקיקים נמצאים במקום הנכון ומקבלים זרימת דם נאותה.

אם אתם רוצים להעמיק בנושא היכנסו למדריך שהכנו על מה אסור לעשות אחרי השתלת שיער.

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני השתלת שיער

השתלות שיער הן ללא ספק הרבה יותר מוצלחות מהמוצרים השונים לשיקום השיער. יחד עם זאת יש כמה גורמים שמומלץ להתחשב בהם:

  • לאחר השתלת שיער בשיטת FUE, השיער המושתל קודם ינשור ויפנה מקום לצמיחת שיער חדש. כל אזור יתחיל להצמיח שיער תוך שלושה עד חודשים, ממש כמו השיער הרגיל שלכם.
  • אנשים עם זקיקי שיער רדומים (שקיות שמכילות בדרך כלל שיער מתחת לעור אבל כבר לא מצמיחים שיער) עשויים לעבור השתלות פחות יעילות, מחקרים מצביעים על כך שטיפול בפלזמה יכול לעזור לשיער לצמוח בשיעור של 75 אחוז או יותר.
  • השתלת שיער יכולה להתאים כמעט לכולם, בהנחה שאתם עומדים בכמה תנאי בריאות בסיסיים. היא משמשת לשיקום שיער במקרה ואתם מקריחים באופן טבעי או עקב פציעה. אך במידה ואיבדתם את שיערכם לאחד מחלה, כנראה שהשתלת שיער לא תוכל לעזור לכם.
  • רובן המוחלט של השתלות השיער מתבצעות עם השיער הקיים שלכם, כך שהן לא כל כך יעילות לטיפול באנשים הסובלים מדילול והתקרחות נרחבת של השיער, או למי שיש צלקות עבות וגדולות בקרקפת ולמי שאיבד את שיערו כתוצאה מכימותרפיה או משימוש בתרופות אחרות.
  • לאחר הניתוח, הקרקפת שלכם עשויה להיות רכה מאוד. ייתכן שתצטרכו ליטול תרופות נגד כאבים ליום או יומיים הראשונים.
  • בתום השתלת השיער המנתח יחבוש את הקרקפת שלכם, אל תדאגו אתם תוכלו להוריד אותה די מהר, אחרי יום או יומיים.
  • במקרים מסוימים תצטרכו לקחת אנטיביוטיקה או תרופות אנטי דלקתיות למשך מספר ימים – אם כבר עברתם את ההליך הזה בגבורה, אתם רוצים להחלים כמו גדולים ובלי זיהומים מיותרים.
  • תוכלו לחזור לעבודה בראש טוב, יומיים עד שבוע לאחר הניתוח, זה די תלוי בכם.
  • לאחר הניתוח, זקיקי השיער שלכם הולכים לעבור תהליך מדהים של השרשה לתוך הקרקפת שלכם – תחילה השיער ינשור ואז לאט לאט הוא ייקלט ויצמח, אל תיבהלו אם הוא לא ייראה טבעי לגמרי בהתחלה, תנו לו צ'אנס להתרגל אליכם ולצמוח.

בואו לגלות האם השתלת שיער זה כואב >>  (התשובה מפתיעה!) 

האם שיער מושתל נראה אותו דבר
הספר שלכם לא ינחש בחיים שזה שיער מושתל

שיער טוב, הכול טוב!

אתם יכולים להסיר דאגה מליבכם – לאחר ההשתלה, השיער הטבעי והמושתל שלכם הולכים להיראות די אותו דבר. אם כי תזדקקו להתאזר בסבלנות מאחר וזה עשוי לקחת כמה חודשים טובים עד שנה עד שתזכו לחזות בתוצאה הסופית באמת. כדי שבאמת תצאו מרוצים ושמחים עד גג, כדאי שתבצעו את ההליך אצל רופא מנתח מומחה ובקליניקה אסתטית ונקייה. – כך תעניקו לעצמכם במתנה שיער ראש מושלם ובריא.