השתלת שיער DHI – המדריך המלא

השתלת שיער DHI בטורקיה

בעשור האחרון עולם השתלות השיער השתנה ובגדול, הודות לטכנולוגיה המתקדמת. שלא כמו לפני עשר שנים, עכשיו אנחנו רואים יותר ויותר אנשים שעושים השתלות שיער ומקבלים תוצאות יעילות להפליא! ההליך הזה כבר לא שמור לאנשים אמידים או למפורסמים. למעשה, דווקא בגלל שמפורסמים, כמו ג'ון טרבולטה לדוגמה, שחשף בפומבי שעבר השתלת שיער, עוד אנשים מסביב לעולם בוחרים לבטוח בהליך הזה ולהבין שהוא אכן בטוח ויעיל.

בין הטכניקות הרבות המשמשות כיום לביצוע השתלת שיער, היא השתלת שיער ישירה (DHI). בטכניקה הזו, משתילים זקיקי שיער ישירות לאזור הקירח או הדליל של הראש, הודות לכלי ייחודי דמוי עט.

איך עושים את זה? למי זה מתאים? ומה אתם ממש חייבים לדעת לפני? הכנו עבורכם את המדריך המלא להשתלות שיער בשיטת DHI

תוכן עניינים

נשירת שיער ושיער דליל הם חלק נורמלי וטבעי מתהליך ההזדקנות, אך התופעה הזו יכולה להתרחש גם עקב מצבים רפואיים שונים, טראומה לקרקפת ונשירה תורשתית. לאורך ההיסטוריה השיער סימל בריאות איתנה ומוקד משיכה עבור נשים וגברים כאחד. אנשים רבים החווים נשירת שיער עשויים לבחור לעבור השתלת שיער מסיבות קוסמטיות או שיקום, אך לעיתים הדעות הקדומות שאנשים מחזיקים בנוגע להליך הזה עשויים לגרום להם לחשש ובלבול רב.

במיוחד לשם כך, הכנו עבורכם מדריך מקיף הכולל את כל הפרטים שתרצו לדעת על הליך DHI ומידת יעילותו בהשוואה לטכניקות אחרות. המדריך הזה, יענה לכם על כל השאלות ויספק לכם הבנה ברורה יותר לגבי טכניקת ה- DHI.

כיצד מתבצע תהליך השתלת שיער?

בכדי שתוכלו להבין מה מבדיל בין שיטות השתלת השיער השונות, כמו, FUE  וטכניקת DHI, כדאי שתרכשו הבנה בסיסית לגבי השלת שיער באופן כללי. השיער שלנו צומח באמצעות זקיקי שיערה הנמצאים בשכבת העור הנקראת דרמיס, זוהי נקודת הבסיס ממנה השערות מבצבצות וצומחות לאורכים שונים בהתאם למבנה השיערה. השתלת שיער הינה הליך רפואי ממש כמו ניתוח, הניתן לביצוע על גברים ונשים הסובלים מהתקרחות באזורים שונים בראש. הטכניקה הזו כוללת השתלת זקיקי שיער אמיתיים בתוך הדרמיס באופן שמאפשר לשיער לצמוח, והתוצאה המתקבלת היא מראה ותחושת שיער טבעיים.

אילו שיטות השתלת שיער קיימות?

כיום השתלות השיער יכול להתבצע במגוון טכניקות שונות, אך הטכניקות החדשניות והמוצלחות מכולן הן ה-  Follicular Unit Extraction או בקיצור השתלת שיער FUE, זוהי שיטה נפוצה המתבצעת על ידי החדרת שתלי שיער אל תוך הקרקפת, התוצאה המתקבלת מעניקה מראה שיער בריא וטבעי והיא מאוד אהובה בקרב הישראלים. והטכניקה השנייה היא Direct Hire Inplan או בקיצור DHI, מדובר בשיטה המתקדמת והפופולרית ביותר, היא מתבצעת בעזרת מחט ייעודית המכילה את שתלי השיער העתידים להישתל בראש. התוצאה המתקבלת היא שיער טבעי אשר ממשיך לצמוח.

לקוח מרוצה אחרי השתלת שיער DHI
לקוח מרוצה אחרי השתלת שיער DHI

מה זה DHI?

DHI (השתלת שיער ישירה) היא אחת הטכניקות החדשות ביותר להשתלת שיער. השיטה הזו פותחה לאחרונה ומשמשת ביעילות רבה מרפאות רבות. ההליך מתבצע באמצעות עט מיוחד הנקרא עט צ'וי, לכן סוג השתל הזה ידוע בשם "שתל שיער עט".

במסגרת ההליך הזה השתלים המתקבלים מאזור התורם ממוקמים בעט המיוחד הזה ולאחר מכן מושתלים באזור הקירח. העטים המשמשים בטכניקת DHI פותחים ערוצים מיוחדים להשתלה ומשמשים לשתילת מספר שתלים בו זמנית.

מה ההבדל בין טכניקת השתלת שיער DHI לטכניקת FUE?

השתלת השיער נערכת במספר שלבים, השלב הראשון דומה מאוד בשתי השיטות – בשלב הזה מאבחנים את סוג השיער, מידת הצפיפות שלו באזור התורם (האזור שממנו ניקח זקיקי שיער שיושתלו באזור המיועד), ובדיקת מידת ההתקרחות באזור שבו עתידים להישתל זקיקי השיער.

לאחר שנבחנו כל הפרמטרים והרופא קיבל את כל האינפורמציה הנחוצה לו להמשך הטיפול, ניתן לבנות למטופל תוכנית טיפולים – כמות הזקיקים לערך שיילקחו מהאזור התורם ויועברו לאזור המקבל, תכנון ושרטוט קו השיער העתידי של המטופל ועוד.

ההבדל העיקרי בין שתי הטכניקות הוא, שבטכניקת ה- DHI ההשתלה מתבצעת בצורה ישירה, באמצעו עט מיוחד הנקרא צ'וי ניתן לבצע מספר פעולות בו זמנית, כלומר העט גם פותח את תעלות השיער וגם משתיל בתוכן את זקיקי השיער, מסיבה זו הטכניקה זכתה בשמה, השתלה ישירה.

לעומת טכניקת ה- FUE, אשר פעולת על בסיס לקיחת זקיקי שיער מהאזור התורם ולאחר מכן יש לפתוח את תעלות השיער באזור המיועד להשתלה, ואז להשתיל את זקיקי השיער.

שתי הטכניקות מתחילות עם הרדמה מקומית, הסרת זקיקי השיער מהאזור התורם ושמירתם בנוזל ייחודי המשמר את השיער ומזין אותו עד לשלב ההשתלה.

עט הצ'וי בעל קוטר קטן יותר מהכלי שמשתמשים בו להשתלה בשיטת FUE, ולמעשה ההבדל הקטן הזה מעניק לטכניקת ה- DHI יתרון גדול על פני ה- FUEמאחר וניתן להשתיל כמות גדולה יותר של זקיקי שיער בכל החדרה והתוצאה היא צפיפות שיער גדולה יותר ביחס למקבילה שלה FUE. מלבד זאת, בשיטת DHI ניתן להשתיל את זקיקי השיער מבלי לחתוך את העור, מה שחוסך למטופל דימומים אפשריים, זיהומים וצלקות שונות הנגרמות מהניתוח. כך שההחלמה מההשתלה בשיטת DHI קלה יותר מכיוון שההליך הרפואי אינו פולשני כמו בהליך ההשתלה של FUE.     

הבדל נוסף בין הטכניקות נעוץ בזמן, השתלה בשיטת DHI ארוכה בהרבה מטכניקת ה- FUE  מאחר ומדובר בעבודת "נמלים" שיש לדייק בה ברמה הגבוהה ביותר, ולעיתים יש לבצע את ההליך במספר טיפולים כדי להגיע לתוצאה הרצויה. לדוגמה: בטכניקת FUE ניתן להשתיל עד 5000 זקיקי שיער בטיפול שאורך כ-10 שעות לערך, לעומת השתלת שיער בשיטת DHI במהלכה ניתן להשתיל עד 3000 זקיקי שיער בטיפול אחד.

השתלת שיער DHI לפני ואחרי
השתלת שיער DHI לפני ואחרי

מהם המאפיינים של טכניקת ה- DHI?

שיטת ה- DHI  פותחה על בסיס דרישותיהם של אנשי מקצוע שונים מהתחום. ניתן לומר שתכונותיו של העט משפיעות על הצלחת התוצאה הסופית בצורה חיובית וישירה. כך מתנהל ההליך:

  • מכינים מברשת שיער חדשה עבור כל מטופל
  • עם העט הייחודי הנקרא עט צ'וי, פותחים תעלה על האזור הקירח ומניחים בו כמה שתלים בו זמנית.
  • מכיוון שאין צורך בפתיחת ערוצים כשלב פעולה נפרד, תקופת ההחלמה קצרה יותר.
  • התעלות הנפתחות על ידי העט משתלבות היטב עם השתלים, מה שמקטין את הסיכוי לדימום.
  • השיער הנשתל בטכניקה הזו, הוא קבוע.
  • לא חייב להסתפר לפני יישום השתל.
  • בזמן שתילת השתלים עם עט צ'וי, ניתן להתאים את זווית שתילת הזקיקים בקלות, זו נקודה חשובה מאוד לייצור המראה הטבעי בסוף.
  • באמצעות השיטה הזו, האפשרות שזקיקי השיער ייפגעו קטנה פי 20 בהשוואה לשיטות השתלת שיער אחרות. לדוגמה, היחס בין נשירת שיער בשיטת FUE גדול ב 2% בהשוואה לטכניקת הDHI-, והתוצאה הישירה היא, אובדן מופחת של זקיקי שיער.
  • בשיטת ה- DHI ניתן להשתיל יותר שיער לכל שני סנטימטר של קרקפת. מה שאומר שהשיער יראה צפוף ובעל נפח גדול יותר.

כאשר בוחנים את המאפיינים הללו, ניתן לומר שטכניקת DHI בטוחה יותר, בעלת אחוזי הצלחה גבוהים והתוצאה היא שיער צפוף ומלא יותר. 

8 דברים שאתם צריכים לדעת לפני השתלת שיער בשיטת DHI:

  1. מהו שיעור ההצלחה של השתלת שיער DHI?

כאשר משווים השתלות שיער לשיטות שיקום שיער אחרות כמו המוצרים ללא מרשם, אין ספק שלפרוצדורה הניתוחית יש השפעה רבה יותר ואחוזי הצלחה גבוהים. כאשר יש לכם השתלת שיער DHI, אתם יכולים לצפות לראות 10 עד 80 אחוזים מהשיער המושתל צומח תוך ארבעה חודשים! והחלק הכי חשוב, להשתלת שיער DHI יש שיעור הצלחה של 100%.

  1. האם להשתלת שיער DHI כרוכה בסיכון כלשהו?

בדיוק כמו כל סוג של הליך קוסמטי או רפואי, גם השתלת שיער DHI עלולה להיות כרוכה במספר תופעות לוואי כמו, נפיחות מקומית, תחושת עקצוץ באזור המושתל, חוסר תחושה באזורים המטופלים של הקרקפת, דלקת או זיהום של זקיקי השיער (פוליקוליטיס).

  1. מהו משך הזמן של השתלת השיער של DHI?

אורך ההשתלה תלוי בכמות זקיקי השיער שיש להשתיל, לרוב זה לוקח בין 6 ל-8 שעות כדי להשלים את הליך השתלת השיער DHI. אך משך הזמן העשוי להשתנות ממטופל אחד למשנהו.

  1. כמה זמן לוקח להתאושש מהשתלת שיער DHI?

בדרך כלל, רוב האנשים חוזרים לעבודה ולתפקוד רגיל לאחר יומיים עד חמישה ימים לאחר הניתוח. ולאחר 6 עד 9 חודשים,  תוכלו לראות את תוצאות שיקום השיער.

השתלת שיער DHI - התוצאות!
השתלת שיער DHI - התוצאות!

5. מי המועמד האידיאלי ל-DHI?

לא כל אחד ואחת יכולים להיות מועמדים אידיאליים להשתלת שיער DHI. אם יש לכם את אחד מהמאפיינים הבאים, אתם יכולים להחשיב את עצמכם כמועמדים אידיאליים:

  • גברים שיש להם נשירת שיער כתוצאה מהתקרחות גברית
  • גברים המסווגים כ- Norwood Scale Class 3 ומעלה
  • נשים, כמו גם גברים שרוצים לעבות את שיערם
  • גברים שרוצים השתלת זקן
  • הליך זה אינו מומלץ לחולים שאין להם מספיק אתרי תורמים.

6. למה תצפו לאחר השתלת שיער DHI?

כפי שהודגש קודם לכן, אופן ביצוע הליך זה עשוי להיות שונה מאדם אחד למשנהו. אבל באופן כללי, לאחר שיש לך שיער DHI אתה יכול לצפות שהדברים הבאים יתחילו לקרות:

  • בשבוע הראשון לאחר הניתוח, אתה עלול לחוות נפיחות קלה ואי נוחות. אל תיבהל, כל אלה בסדר וצפויים.
  • בשבוע השני שלך לאחר השתלת שיער אתה עשוי להבחין באדמומיות מסוימת באזור התורם והמושתל, שגם היא תקינה ותיעלם בקרוב.
  • כ-3 שבועות לאחר טיפול DHI, ייתכן שתבחין באובדן זמני של שיער מושתל. זה די נורמלי וצפוי.
  • לאחר 3-4 חודשים של השתלת שיער DHI תבינו ששיער מושתל גדל לאט. כל תהליך גידול השיער יכול להימשך עד 16 חודשים.

7. האם השתלת שיער DHI כואבת?

במהלך ההליך, סביר יותר שלא תרגיש כאב כלשהו מכיוון שהרופאים שלך היו נותנים לך הרדמה מקומית. אבל זמן קצר לאחר ביצוע ההליך, אתה עלול להרגיש אי נוחות או כאב. אבל אי הנוחות תטופל על ידי התרופות שהמנתח ירשום לך לאחר הניתוח.

8. האם השתלת שיער DHI משאירה צלקת?

זו כנראה אחת השאלות הנפוצות ביותר על ידי מטופלים השוקלים השתלת שיער DHI. ובכן התשובה היא לא. כאשר השתלת השיער מבוצעת על ידי מומחי השתלות שיער, טכניקת DHI אינה משאירה צלקות גלויות הן באזור התורם והן באזור המושתל.

בחירת שיטת שיקום השיער

ישנן שיטות טיפול רבות הזמינות להשתלת שיער, זו אכן יכולה להיות החלטה קשה במיוחד אם אינכם מכירים את השיטות השונות, חיוני להבין את הנהלים של כל טכניקה ויתרונותיה, כשירותה וכיצד מתנהלים הטיפולים שונים. טיפולי שיער נפוצים כוללים הליכים כירורגיים ולא כירורגיים.

שיטות הניתוח השונות כוללות את ה-FUT, FUE והגרסאות הנוספות, ספיר FUE ו-DHI Choi. הטיפול הלא ניתוחי כולל טיפול פינסטריד, מינוקסידיל ו-PRP.

אלו השלבים הכרוכים בניתוחי השתלת שיער:

  • ציור קו השיער
  • גילוח
  • מתן הרדמה מקומית
  • חילוץ שתלים
  • הפרדת יחידות זקיקים
  • פתיחת ערוצים
  • השתלת שיער מושתל בחתכים.

 

עט צ'וי להשתלת שיער ישיר (DHI):

טכניקת השתלת השיער דומה ל-FUE. שני ההליכים דומים עד לשלב החתך וההשתלה, ההשתלה מתבצעת במחט חלולה דמוית עט, המכונה עט ההשתלה של צ'וי. העט משלב את שני השלבים. לאחר העמסת העט בשיער מושתל, העט יוצר ערוצים שם הוא שותל את זקיקי השיער על ידי העמסתם בזמן שהוא מבצע את החתכים.

לקוח מרוצה שלנו אחרי השתלת שיער DHI
לקוח מרוצה שלנו אחרי השתלת שיער DHI

מדוע אנשים נוסעים לטורקיה להשתלת שיער?

התיירות הרפואית של טורקיה מושכת אליה אנשים רבים מכל העולם. טורקיה היא המדינה המובילה בעולם בהליכי השתלת שיער, הודות  למקצועיות ומרפאות החדשניות אשר משתמשות בטכנולוגיה המתקדמת ביותר להשתלות שיער ומציעות זאת במחירים הטובים ביותר. 

כיום, מגיעים לטורקיה כ- 5000 מטופלים זרים מכל העולם בכדי לעבור את הליך השתלת השיער, רוב האנשים מגיעים ממזרח התיכון (הרבה מישראל :)) ומאירופה. שירותי הרפואה בטורקיה פועלים במסירות ומקצועיות כדי להציע את השירותים הטובים ביותר ללקוחות מכל רחבי העולם. 

מה היתרונות של השתלת שיער DHI בטורקיה?

  • עלויות – בהשוואה לאירופה וארה"ב, טורקיה מציעה השתלות שיער במחירים נוחים ומבלי להתפשר על המקצועיות. השתלת שיער ממוצעת על ידי מנתח מוסמך יכולה לעלות בין 2000 ל-5000 דולר בטורקיה. המחירים הוגנים בהשוואה למה שתשלמו, למשל במרפאה בארץ או במדינות אחרות, וזה בהחלט מה שמפתה מטופלים פוטנציאליים להגיע מרחוק.
  • הנחיות רפואיותהמרפאות בטורקיה פועלות לפי תווי התקן המחמירים ביותר, תוך הקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. כל מרפאה עוברת בדיקות תכופות של משרד הבריאות המקומי כדי לוודא שהם עומדים בכל הדרישות הרפואיות. 
  • מרפאות בעלי הסמכה בינלאומית- ממשלת טורקיה מאשרת את תעשיית השתלות השיער באמצעות משרד הבריאות, איגודים רפואיים בינלאומיים ומועצות להשתלות שיער כמו JCI, ו- ISHRS המאשרים גם את אנשי המקצוע במגזר הזה. במדינה יש את המספר הגבוה ביותר של מוסדות בריאות המוסמכים על ידי JCI . בגלל מוסר העבודה המחמיר של הרופאים והפרקטיקות הרפואיות המקצועיות ביותר, מטופלים רבים בוחרים לעבור השתלת שיער בטורקיה.
  • מנתחים מנוסים ברמה עולמית-  הרופאים והמומחים בטורקיה עוברים הכשרות מקצועיות לסוגי השיער השונים. כל מנתח שיער ממוצע ביצע אלפי ניתוחים, והתוצאה היא, מנתחים מוכשרים, מדויקים ומנוסים ברמה הגבוהה ביותר.

מהם הסיכונים של השתלת שיער DHI?

השתלת שיער בטכניקת DHI אינה כרוכה בסיכונים בריאותיים כאשר פועלים לפי ההנחיות. אך כמו בכל ניתוח אחר, השתלת שיער עשויה לגרום לזיהומים ודימומים כאשר לא שומרים על היגיינה. כמו כן אנשים מסוימים עלולים לסבול מתגובות אלרגיות, אך כאשר מדובר במנתח טוב הוא יוכל להתמודד עם כל בעיה. לאחר ההשתלה המטופלים צפויים לחוש כאבים בקרקפת, תחושת גרד, גלד זמני וקשיי שינה מאחר ויש לשמור על הראש בצורה ישרה. אך כאמור זהו מצב זמני אשר חולף כאשר הקרקפת מחלימה.

הדבר הטוב ביותר עבורכם, הוא לערוך מחקר מקיף כדי להבטיח שתמצאו מרפאת שיער בעלת מוניטין טוב. כך תוכלו להבטיח לעצמכם טיפול מקצועי ובמחירים נוחים במיוחד.

לסיכום, תופעת ההתקרחות היא אינה גזירת גורל, כיום רוב הנשים והגברים יכולים לעבור השתלת שיער שתחזיר להם את הבטחון וחוויית האסתטיקה לחיים.  השתלת שיער בשיטת ה- DHI היא המוכרת והמתקדמת ביותר בעולם. יש לכם עוד שאלות על השתלת שיער בטורקיה? מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום – 053-7747770