נשירת שיער אצל גברים – למה זה קורה ומה הפתרון?

נשירת שיער אצל גברים מה הפתרונות?

נשירת שיער אצל גברים, או התקרחות – מתייחסת לאובדן שיער בקרקפת אצל גברים. זה קורה כאשר רמות ההורמונים משתנות באופן טבעי במהלך חייו של גבר, במיוחד בשנים המאוחרות יותר. נשירת שיער גברים משפיעה על עשרות אלפי גברים בישראלים – חלקם למעלה מ-50 וחלקם צעירים יותר.

למרות שמדובר בחלק טבעי מתהליך ההזדקנות, נשירת שיער והתקרחות אצל גברים עלולה לעורר מצוקה פסיכולוגית והרבה בעיות בערך עצמית. בנוסף, נשירת שיער פתאומית, כזו שהגיעה מ"שום מקום" עשויה להיות סממן לבעיה רפואית. אז מה הסיבות לנשירת שיער אצל גברים ואילו טיפולים באמת עובדים? המומחים שלנו עונים לכם על כל השאלות.

נשירת שיער אצל גברים למה זה קורה

מהי נשירת שיער?

בכל יום גברים ונשים כאחד חווים נשירת שיער מדי יום, ליתר דיוק נושרות לכם בכל יום בערך כ100 שיערות. יחד עם זאת, כאשר יש לכם שיער בריא – השיער הישן מוחלף במהירות בשיער חדש. כתוצאה מכך, אתם לא מבחינים בשיער דליל או בהתחלה של "כתר" על הקרקפת. באופן טבעי, אנחנו לא לזה אנחנו מתכוונים כשמשתמשים במונח נשירת שיער לגברים. הסיבה לכך היא שנשירת שיער בפועל מתרחשת כאשר מחזור הצמיחה המחודש מסיבה מסוימת נתקע והזקיק שניזוק לא מתאושש.

מונח נוסף שמתאר נשירת שיער היא התקרחות – והיא יכולה ללבוש צורות שונות ולהשפיע רק על הקרקפת. התקרחות גברים מהווה כ95% ממקרי נשירת השיער. אם אתם מבחינים בהידלדלות שיער באזור "הכתר" (מרכז הקרפקפת שלכם) או במפרצים חדשים – סביר להניח שהתקרחות גברית זה הגורם הסביר ביותר.

מה התסמינים להתקרחות ונשירת שיער אצל גברים?

הסימפטומים של נשירת שיער אולי נשמעים ברורים מספיק, אבל הם למעשה רחבים יותר ממה שאפשר לצפות. בהתאם לכך, נשירת שיער אצל גברים יכולה לבוא באופן פתאומי או לקחת תקופה ממשוכת. יתר על כן, נשירת שיער מסוימת יכולה לחלוף בעוד שסוגים אחרים הם קבועים.

בסופו של דבר, חשוב להכיר את התסמינים השונים של נשירת שיער והתקרחות אצל גברים. אחרי הכל, אין שום נזק בלהיות מוכן לכך ולהתחיל לפעול. הנה כמה דוגמאות:

 

  1. דילול הדרגתי במפרצים

מה שמתחיל כקו שיער נסוג הופך לשיער דליל בקודקוד ראשך, דבר שמצביע בדרך כלל על התקרחות גברית. זהו הסוג הנפוץ ביותר של נשירת שיער. 

  1. אזורים קרחים

בעוד שרוב ההתקרחות הגברית מתקדמת בצורה אחידה, חלק מהגברים חווים אזורים אקראיים עם קרחות מעגליות. במקרים חמורים יותר של התקרחות, נשירת השיער משתרעת מעבר לקרקפת לאזורים כמו הגבות או הזקן. לפעמים, תחילתה של נשירת שיער מתחילה גירודים באזור.

נשירת שיער אצל גברים מה הפתרונות?

3. שיער שנושר בפתאומיות

אירוע טראומטי או שינוי פיזי פתאומי עלולים ליצור זעזוע במערכת ולגרום לנשירת שיער. בתרחיש זה, השיער מתרופף בשורש ויוצא בגושים כאשר אתם מסרקים, שוטפים או מושכים בו בעדינות.

  1. נשירת שיער בגוף

כאשר עוברים טיפולים רפואיים מסוימים כגון כימותרפיה, אתם עלולים לחוות נשירת שיער זמנית בכל הגוף. מקרים חמורים של התקרחות כתוצאה ממחלות שונות יכולים לגרום גם לנשירת שיער בכל הגוף.

מה הגורמים לנשירת שיער?

יש גורמים רבים ומגוונים לנשירת שיער והתקרחות גברית – הנה כמה מהם:

#1 תרופות וטיפולים

סוגים מסוימים של תרופות וטיפולים יכולים לכלול נשירת שיער כתופעת לוואי אפשרית. זה כולל תרופות למחלות או מצבים כמו סרטן, לחץ דם גבוה, דלקת פרקים, דיכאון ובעיות לב.

#2 סטרס קיצוני

בעקבות הלם פיזי או אירוע טראומטי, אנשים רבים חווים נשירת שיער זמנית. זה נובע בעיקרו מהקשר בין מתח לייצור הורמונים.

#3 תזונה

תזונה חסרת חלבון, ברזל וויטמינים וחומרי מזון מרכזיים נקשרו במחקרים רבים לשיער דליל. בנוסף,  במחקרים גם ראו שעישון מאיץ את הסימפטומים של התקרחות גברית. על פי כמה מחקרים, גם עלייה מוגזמת במשקל וגם ירידה מהירה במשקל עלולים לייצר חוסרים מסוימים, ובכך לגרום לנשירה ובמקרים מסוימים התקרחות.

#4 טיפוח שיער לא תקין

אם יש לכם שיער ארוך ואתם אוספים אותו באופן עקבי (קוקו, צמות וכו') זה יכול לגרום לנשירת שיער המכונה התקרחות מתיחה.

 

#5 היסטוריה משפחתית

אם לקרוביך (במיוחד מהצד של האמא) יש התקרחות גברית, יש סיכוי טוב שתחוו זאת גם כן.

 

#6 גיל

ככל שאתם מתבגרים, כך גדל הסיכוי שתצטרפו לרוב הגברים שיש להם שיער דליל בקצה ראשם או עם סימנים אחרים של התקרחות גברית. זה יכול להיות תוצאה של שינויים הורמונליים או תכונות תורשתיות או שניהם בו זמנית.

 

#7  תנודות קיצוניות במשקל

ירידה פתאומית וקיצונית במשקל או עלייה במשקל היא בדרך כלל טראומה לגוף שלך, ויתרה מכך, מעידה על בחירות אורח חיים לא בריא. אם אתם סובלים מעודף משקל, אין שום בעיה להשיל כמה קילוגרמים, אבל אל תעשו זאת על ידי מניעת צריכה של חומרים מזינים נחוצים כמו ויטמינים, מינרלים או חומצות אמינו.

נשירת שיער גברית

איך אפשר לטפל בנשירת שיער?

מכיוון שרוב הגורמים לנשירת שיער הם גנטיים באופיים, אפשר להסתכל על זה כמצב בלתי נמנע. למרות שזה נכון במידה מסוימת, ישנם כמה צעדים שאתם יכול לנקוט כדי להאט את תהליך ההתקרחות ואף למלא את ראשכם בשיער חדש. אז מה באמת נבדק והוכח כעובד? הנה כמה דברים:

מכיוון שרוב הגורמים לנשירת שיער הם גנטיים באופיים, אפשר להסתכל על זה כמצב בלתי נמנע. למרות שזה נכון במידה מסוימת, ישנם כמה צעדים שאתם יכול לנקוט כדי להאט את תהליך ההתקרחות ואף למלא את ראשכם בשיער חדש. אז מה באמת נבדק והוכח כעובד? הנה כמה דברים:

#1 טיפולים רפואיים לנשירת שיער והתקרחות

שני הטיפולים הפופולריים ביותר לנשירת שיער (הידועים גם כטיפולי צמיחת שיער) הם מינוקסידיל ופינסטריד. אתם בוודאי מכירים את התרופות הללו לפי שמות מותגים פופולריים כגון Rogaine (Minoxidil) ו- Propecia (Finasteride)

אתם יכולים להשיג מינוקסידיל ללא מרשם והוא בדרך כלל מגיע כקצף או כנוזל. Finasteride דורש מרשם די קל להשגה ומגיע בצורת כדורים. בעוד ששני הטיפולים הללו פועלים בצורה שונה, הם נקשרו ישירות למניעת נשירת שיער ואף לקידום צמיחה מחודשת אצל משתמשים מסוימים. יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שכמו בכל טיפול תרופתי – יש הרבה תופעות לוואי לא נעימות, כמו גירודים, דיכאון ובמקרים מסוימים אף השמנה. כמו כן, בטיפולים תרופתיים יכולים לחלוף כמה חודשים עד שתראו תוצאות וברגע שתפסיקו ליטול את התרופה, יש סיכוי שהנשירה תחזור.

#2 טיפוח שיער נכון

אם אתם "מתעללים" בשיער שלכם על בסיס קבוע ומבחינים בנשירת שיער, ייתכן מאוד שיש קשר בין שני הדברים האלה. גומיות, צמות הדוקות וגולגול – כל אלה עשויים למתוח את השיער שלכם ולהפוך אותו לשביר, כתוצאה מכך תראו נשירת שיער. נסו ללכת עם שיער פזור תקופה, או להסתפר. אם אתם אוספים את השיער, אל תעשו את זה לפרקי זמן ממושכים.

#3 שנו את אורח החיים שלכם

נסו להימנע מאורח חיים שיכול להוביל לתת תזונה או לחילופין לסטרס גבוה – שכן שניהם ידועים כגורמים לנשירה והתקרחות. אל תהססו ליצור קשר עם מטפל או רופא שיוכל לעזור לכם להרחיק אותכם מטריגרים מלחיצים ולכוון אותכם לתזונה נכונה. ודבר אחרון – תפסיקו לעשן!

#4 השתלת שיער

השתלת שיער זה הטיפול האפקטיבי ביותר לנשירת שיער והתקרחות שאינה זמנית. זה הוא הליך כירורגי פשוט שיאפשר לכם להחזיר את השיער לראשכם. השתלת שיער מגיעה בכמה סוגים – לרוב הם מבוססים על לקיחת זקיקים בריאים מראשכם והשתלתם בקרקפת.

בעבר אנשים חששו מאוד מההליך בגלל שהוא היה משאיר צלקות – אך היום חלפו שנים רבות מאז, הטכנולוגיה השתפרה משמעותית ומדובר בטיפול אפקטיבי, נטול כאבים שלא משאיר לכם שום צלקת או פצעים.

מה הופך את השתלת שיער לפתרון אידאלי להתקרחות?

  • הליך לא יקר אם מבצעים אותו בטורקיה.
  • שיטות מדויקות שמונעות צלקות
  • חזרה לשגרה מהירה
  • הדרך היחידה שמאפשרת להצמיח שיערות חדשות באזורים קרחים.

לקריאה נוספת על השתלת שיער בשיטת FUE >>

#5 בדקו את התרופות שלכם

כאמור תרופות מסוימות יכולות להיות סיבה פוטנציאלית לנשירת שיער והתקרחות. אם אתם חווים התקרחות או נשירה פתאומית ואתם נוטלים תרופות באופן קבוע – הן יכולות להיות האשמות. שוחחו עם הרופא שלכם על חלופות בטוחות ויעילות יותר.

כמה מילים אחרונות,

אם אתם סובלים מנשירת שיער – אל תתייאשו. אנחנו יודעים שזה לא פשוט להסתכל בכל בוקר במראה ולראות את השיער שכל כך הולם אותכם פשוט נעלם. יחד עם זאת, תוכלו להחזיר את השיער שלכם בקלות עם השתלת שיער בטורקיה וליהנות משיער שופע, בריא ובעל מראה טבעי (אף אחד בחיים לא ינחש שמדובר בהשתלה!). רוצים לקבל מידע נוסף? השאירו את הפרטים שלכם בטופס, נדאג לחזור אליכם בהקדם 😊