שוברים מיתוסים – האם צריך לקחת תרופות לכל החיים אחרי השתלת שיער?

תרופות אחרי השתלת שיער

אחת מהנטיות הטבעיות שלנו כבני אדם, היא לקחת מיתוס ולהפוך אותו לאמונה שאיך לומר, מנהלת לנו את החיים. האמונה הגדולה ביותר הנוגעת להשתלות שיער היא – שאתם כנראה תזדקקו לנטול תרופות או להשתמש בחומרים שונים לשארית חייכם, אם תרצו שהליך באמת יצליח ואף ישמר את עצמו לשנים רבות. המיתוס הזה השתרש כל כך חזק שהוא נטע חשש בליבם של אנשים רבים. אחרי הכול, אף אחד לא רוצה להיות תלוי בחומרים חיצוניים כדי להצליח לנהל אורח חיים בריא.

יש לציין שהאמונה הזו לא צצה יש מאין, היא מבוססת על לא מעט המלצות מרופאים – אבל כמו שאנחנו אוהבים לומר, מאה אנשים מאתיים דעות. רופאים רבים יעידו כי מדובר בהמלצה שאינה נדרשת אלא במקרים חריגים. בדיוק בגלל זה התכנסו כאן היום, כדי נפץ את המיתוסים שאינם משרתים אותנו וכדי לגלות אילו תכשירים ותרופות באמת יוכלו לסייע לאחר השתלת השיער

תוכן עניינים

לשיער יש תפקיד חיוני בשיפור המראה וביכולת שלנו לבטא את עצמינו דרך תסרוקות ותספורות שונות. שיער דליל ומקריח משפיע בצורה די דרמטית על המראה וההערכה העצמית של רוב האנשים. עבור אנשים מסוימים, השיער מסמל את הנראות מכובדת הדרושה למקום העבודה שלהם. ובמקרים אחרים, נסיגת קו השיער עלולה לשבש ולהשפיע על הקריירה. מסיבה זו אנשים רבים מבצעים השתלת שיער, מדובר בהליך בטוח שכמעט אינו כולל סיכונים ומבטיח אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. אך כמה רחוק אתם מוכנים ללכת כדי להשיג את השיער המושלם, האם תקריבו את בריאות גופכם ותצרכו את כל התרופות לשם כך? החלטנו לבדוק אילו תרופות באמת הכרחיות לבריאות השיער שלכם, והאם ניתן למצוא להן אלטרנטיבות טבעיות – המשיכו לקרוא ואולי תזכו לנפץ כמה מיתוסים ישנים

האם צריך לקחת תרופות לכל החיים אחרי השתלת שיער?
האם צריך לקחת תרופות לכל החיים אחרי השתלת שיער?

האם נטילת תרופות לאחר השתלת שיער היא פעולה הכרחית?

לשאלה הזו אין תשובה חדש משמעית, מאחר וכל והגוף של כל אחד ואחת מגיב באופן שונה להשתלת שיער בטורקיה. כך שייתכן שלאנשים מסוימים נטילת תרופות לתקופה מסוימת יכול להיות מעולה ומומלץ בעוד אנשים אחרים כלל לא יזדקקו להן. הנה שתי תרופות מומלצות והיתרונות שהן כוללות:

  • פרופסיה (פינסטריד)- היא תרופה שהרוויחה את שמה הטוב בכבוד. היא מומלצת לשימוש לאחר הליכי השתלת שיער. השימוש הראשוני של התרופה היה כאמצעי למניעה והקטנה של בלוטת הערמונית, אך למרבה המזל, היא התגלתה כתרופת פלא לטיפול ומניעת התקרחות. איך היא בצעם עובדת? החומרים הפעילים בפרופסיה יוצרים עצירה של האנזים אלפא 5, שממיר את הטסטוסטרון בגוף לדיהידרוטוסטרון – והתוצאה הנפלאה שמתרחשת כתוצאה מכן, היא צמיחת שיער מוצאת ואף האטת תהליכי ההתקרחות בקרב גברים.
  • מינוקסידיל- תרופה נוספת המומלצת על ידי רופאים רבים. מדובר בתכשיר שניתן למרוח או להתיז ישירות על הקרקפת בכדי להרחיב ולהרפות את כלי הדם באזורים הנדרשים. הרחבת כלי הדם מסייעת בהובלת וויטמינים וחומרי הזנה כמו, מינרלים וחומצות אמינו שונות החיוניות לתפקוד בריא של זקיקי השיער, הגברת צמיחת שיער חדש והאטת ההתקרחות.

 

אם תרצו יש לנו מדריך מעניין על טיפול ומניעת התקרחות >> 

 

האם לא התכנסו כאן בכדי לנפץ את המיתוסים? ובכן, הכללים אינם מגיעים בצבעי שחור ולבן בלבד ויש עוד שלל גוונים. ישנן תרופות ותכשירים שאכן יכולות לסייע במניעת התקרחות, חיזוק והזנת השיער, בייחוד לאחר הליך השתלת שיער. אך לצד היתרונות הרבים שהתרופות הללו מציעות יש גם חסרונות המתבטאות כתופעות לוואי.

אילו חסרונות כרוכים בנטילת תרופות ותכשירים למניעת נשירה וחיזוק השערה?

  • יש שני צדדים למטבע, פרופסיה אכן יכולה להיות מצוינת עבור אנשים רבים הסובלים מנשירת שיער גם לאחר השתלת שיער FUE, אך עדיין מדובר בתרופה כימית שמשנה את המאזן ההורמונלי בגוף ובצריכה מתמשכת היא עשויה לגרום לתופעות לוואי לא נעימות כמו, אימפוטנציה, איבוד וירידה בחשקים המיניים ואף עלולה לפגום בספירת הזרע. מסיבה זו, לא מומלץ לצרוך פרופסיה על בסיס קבוע, ובטח שלא אם אתם מתכננים להיכנס להיריון. מלבד זאת, מחקרים שנערכו מעידים כי נטיל פרופסיה על בסיס קבוע יכולה לגרום לירידה במצב הרוח עד כדי דכאון, ובמקרים מסוימים היא עלולה לפגוע בתפקודו הסדיר של הלב.
  • על אף יעילותו המוכחת של המינוקסידיל, שימוש קבוע בתרופה הזו עלולה לגרום לתופעות לוואי שונות כמו, אדמומיות ופריחות מקומיות בקרקפת המלווה בתחושת גרד ואי נוחות. כמו כן, שימוש תדיר בתרופה הזו יכול להוביל לחוסן איזון המערכת העיכול המלווה בבחילות, צואה רכה ותחלואות שונות. במידה ואתם רגישים, אתם עלולים גם לחוש סחרחורות, קושי נשימתי, השמנת יתר ונפיחות באזורים שונים של הגפיים – התופעות הללו פחות שכיחות, אך והן מתרחשות, יש לפנות לרופא באופן מידי.

מלבד היתרונות והחסרונות המתבטאים בגוף, יש לציין כי נטילת תרופות על בסיס קבוע עשויה לעלות לכם לא מעט כסף, שלא לדבר על כך שהגוף שלכם עלול להתמכר לחומרים הללו. כמובן שמדובר בהחלטה שלכם, עליכם לקחת את כל הממצאים הללו, לשים אותם על כף המאזניים ולקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

המטרה שלנו היא לא לדוג לכם דגים, אלא ללמד אתכם לבנות חכה ולדוג אותם בעצמכם. ובהקבלה לענייני השיער – יש לא מעט דרכים טבעיות שיכולות לספק לגוף שלכם את ההזנה שהוא צריך כדי לחזק את זקיקי השערה ולהאיץ את צמיחת השיער. 

תרופות אחרי השתלת שיער

האצת צמיחת שיער באופן טבעי

  • שמן זית

שמן זית עשיר בחומצות אומגה 3 וחומרי תזונה אחרים החיוניים לבריאות השיער. שמן זית עוזר לעיבוי וריכוך השיער והוא מעניק לחות לאזורים יבשים בקרקפת.

כדי להשתמש בשמן זית, חממו את השמן לטמפרטורת הגוף ולאחר מכן עסו את השמן הם ישירות לתוך הקרקפת והשיער. השאירו אותו למשך 35 עד 40 דקות ושטפו היטב עם שמפו עדין, ניתן גם למרוח על השיער ולהשאיר למשך הלילה עם כובע מקלחת. אפשר להוסיף מעט דבש לשמן הזית.

  • תזונה נכונה

תזונה מזינה הכוללת שומנים בריאים, חלבונים ומגוון ויטמינים, יכולים לעזור לכם לשקם ולעבות את השיער שלכם. למעשה, שיער דליל יכול להיות סימן לכך שגוף שלכם לא מקבל מספיק חומרים מזינים.

אם אתם סובלים משיער דליל, אולי כדאי שתשקלו להוסיף לתזונה שלכם כמה מהמזונות העשירים בחומרים מזינים כמו:

  • סלמון, העשיר בחלבון ובחומצות שומן
  • ביצים, המכילות חלבון, אומגה 3 וברזל
  • אגוזי מלך, שקדים ואגוזים אחרים, שהם מקורות לחומצות שומן
  • יוגורט, המהווה מקור לחלבון
  • שעועית ירוקה ושחורה או שעועית אחרת, המכילה חלבון

 

  • מחית תפוזים

מחית תפוזים מרוכזת מכילה וויטמין C, פקטין וחומצות נוספות שיכולת לעזור לשיער שלם במגוון דרכים – הוויטמינים וחומרי המזון עשויים לשפר את הברק הטבעי, ואף לסייע בעיבוי השיער שלכם. החומצה עוזרת לפרק שאריות חומרים ממוצרי שיער שעלולים להפריע לצמיחת השיער. בניגוד לחלק מהטיפולים האחרים, למחית תפוזים יש גם ריח נעים!

להכנת המחית, אתם יכולי לטחון כמה תפוסים לערבב אותם היטב ולעסות את התערובת לתוך השיער והקרקפת. השאירו את המחית על השיער לשעה ואז שטפו היטב במים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם וויטמינים לצמיחת שיער >> 

תפוזים לצמיחת שיער
תפוזים מכילים וויטמין C, פקטין וחומצות נוספות שיכולת לעודד צמיחת שיער

כמה מילים לסיכום

כיום ניתן למצוא מגוון דרכים אלטרנטיביות לסייע לחיזוק ושיקום זקיקי השערה לפני ואחרי ביצוע השתלת שיער, כמו לדוגמה טיפולי PRP. זכרו, המלצת הרופאים יכולה להיות מועילה בהחלט, אך היא עדיין רק המלצה! עליכם לבחון את כל הנתונים לפעול על פי שיקול דעתכם הטוב, בסופו של דבר ניהול חיים בריאים זה עניין של שמירה על איזונים, כך שגם תרופות וגם טיפולים טבעיים יכולים להיות טובים ומועילים כשהם נעשים במידה הנכונה לכם.