וויטמינים לצמיחת השיער

וויטמנים לצמיחת שיער

אנשים רבים תופסים את מראה השיער כסימן לבריאות ויופי ויש לכך סיבה טובה – השיער הוא ראי למצב הבריאותי שלכם. וכמו כל חלק אחר בגוף, גם השיער זקוק למגוון של חומרים מזינים כדי להישאר בריא ולצמוח. למעשה, נשירות שיער רבות קשורות לחוסרים תזונתיים, בעוד שגורמים כמו גיל, גנטיקה, חולי והורמונים משפיעים גם הם על צמיחת השיער, צריכת וויטמינים וחומרי הזנה טבעיים הם המפתח לשמירה על שיער בריא – הנה 8 וויטמינים שיעודדו את צמיחת השיער שלכם

תוכן עניינים

אז השיער שלכם כבר לא בשיא תפארתו כמו שהיה בעבר. בין אם קו המצח שלכם קצת יותר גבוהה או שהשיער שלכם נהיה דליל יותר – התקרחות גברית זו תופעה יחסית נפוצה (שני שליש מהגברים ישירו לפחות חלק מהשיער שלהם עד גיל 35) והיא יכולה להתרחש מסיבות שונות: בנוסף לגנטיקה, נשירת שיער יכולה לנבוע ממחלות, תרופות, זיהומים, קרינה רעלים, מתח תזונה לקויה ומחסור בוויטמינים.

שוק תוספי התזונה והוויטמינים גדושים במוצרים שיבטיחו להאריך ולעבות את השיער שלכם, אך האם ההבטחה באמת תתקיים או שתמצאו את עצמכם מבזבזים הרבה זמן וכסף בניסיונות להצמיח את השיער שלכם? מחקרים מדעיים הוכיחו אילו וויטמינים ומינרלים באמת מועילים לחיזוק השיער שלכם, והנה שמונת הוויטמינים המובילים:

וויטמנים לצמיחת שיער

8 וויטמינים שיכולים לעודד צמיחת שיער אצל גברים

  1. וויטמין Dמחסור בוויטמין D זאת תופעה יחסית נפוצה, בייחוד לאור העובדה שיש עשרות סוגים שונים של תזונות. מחסור בוויטמין D מופיע פעמים רבות בקרב טבעונים, גברים עם אלרגיות לחלב, אנשים הסובלים מקרוהן וצליאק, כמו כן גם אנשים שלא נחשפים מספיק לאור השמש. וויטמין D מסייע ביצירת זקיקי שיער חדשים, כך שירידה דרסטית ברמות הוויטמין בגוף יכולה להשאיר את השיער שלכם שביר ונשיר מאוד. מרפאות רבות ממליצות על צריכה יומית של וויטמין D, בהתאם למדדים האישיים. מלבד חיזוק השיער, צריכה קבועה של וויטמין D יכולה לשמור לכם על העצמות, השרירים, העצבים והמערכת החיסונית שלכם באופן כללי.
  2. אבץ- מחקרים מראים שיש קשר בין מחסור באבץ למגוון תופעות של נשירת שיער, כמו גם מחלת כליות וכבד קשורים לרמות נמוכות של אבץ. מחקרים אחרים מצאו כי תוספי אבץ סייעו להפסקת נשירת שיער הנבעה מטלוגן אפלוביום, תופעה של דילול שיער הנגרמת בדרך כלל על ידי מתח, רעלים וטראומה.
  3. וויטמין -A כל התאים בגוף שלכם זקוקים לוויטמין A כדי להתחדש ולצמוח. זה כולל גם את הרקמה שצומחת הכי מהר בגוף האדם – השיער. וויטמין A עוזר לבלוטות העור לייצר חומר שומני הנקרא חלב, והוא עוזר לקרקפת לשמור על שיער בריא. מחסור בוויטמין A עלול להוביל לנשירת שיער ולבעיות נוספות. כך שאם חלטתם לפצוח בדיאטה חדשה, שימו לב שאינכם גורעים מהגוף שלכם את הוויטמין היקר הזה. אמנם חשוב לקבל מספיק וויטמין A, אבל אתם לא רוצים יותר ממנו, מחקרים מראים שמדדים קיצוניים של וויטמין A עלולים גם הם לתרום לנשירת השיער. אילו מזונות עשירים בוויטמין A? בטטה, גזר, דלעת, תרד וקייל כולם עשירים בבטא-קרוטן, אשר הופך בגופכם לוויטמין A. ניתן למצוא וויטמין A גם במוצרים מן החי כמו חלב, ביצים ויוגורט.
  4. וויטמיני Bאחד מסוגי הוויטמין הידועים ביותר לצמיחת שיער הוא וויטמין B, הנקרא גם ביוטין. מחקרים קושרים מחסור בוויטמין B עם נשירת שיער אצל גברים. למרות שהביוטין משמש כטיפול אלטרנטיבי לנשירת שיער לאלו הסובלים ממחסור, עדיין חסרים נתונים לגבי האם ביוטין יעיל לצמיחת שיער אצל אנשים בריאים. ויטמיני B אחרים מסייעים ביצירת תאי דם אדומים הנושאים חמצן וחומרי מזון לקרקפת ולזקיקי השיער, תהליכים אלו חשובים מאוד לצמיחת שיער. עם זאת, מחסור בוויטמין B הוא נדיר יחסית מכיוון שהוא נמצא באופן טבעי במגוון רחב של מזונות. אילו מזונות עשירים בוויטמין B? דגנים מלאים, שקדים, דגים, בשר, ירקות ועלים שונים. מזונות מן החי הם המקורות הטובים ביותר לוויטמין B12. אז אם אתם עוקבים אחר תזונה צמחונית או טבעונית, אולי תשקלו לקחת תוסף תזונה. בשורה התחתונה, ויטמיני B עוזרים לשאת חמצן וחומרי מזון לקרקפת שלכם, מה שמסייע לצמיחת שיער.
  5. ויטמין Cרדיקלים חופיים יכולים לעכב את צמיחת השיער ואף לגרום להאצת היזקדנות השיער שלכם. וויטמין C הוא נוגד חמצון בעל עוצמה חזקה המסייע בהגנה מפני הלחץ הנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. בנוסף, הגוף שלכם צריך וויטמין C כדי ליצור חלבון המכונה קולגן – חלק חשוב ממבנה השיער. אילו מזונות מכילים וויטמין C? תותים, פלפלים, גויאבות ופירות הדר הם מקורות טובים לוויטמין C.
  6. ברזלהברזל עוזר לתאי דם אדומים לשאת חמצן לתאים אחרים בגוף שלכם. זה הופך אותו למינרל חשוב מאוד עבור תפקודי גוף רבים, כולל צמיחת השיער. מחסור בברזל, הגורם לאנמיה, הוא הגורם העיקרי לנשירת שיער, זה נפוץ בקרב גברים ונשים. אילו מזונות עשירים בברזל? ביצים, בשר אדום, תרד ועדשים.
  7. חלבונים- השיער שלכם עשוי כמעט כולו מחלבון. לכן לצריכה מספקת של חלבונים חשובה מאוד לצמיחת שיער שלכם. מחקרים שנערכו הוכיחו כי מחסור בחלבון עלול להפחית את צמיחת השיער ואף להוביל לנשירת שיער. יחד עם זאת, מחסור ממשי בחלבון נחשב יחסית נדיר בקרב אנשים הנחשפים לכל אבות המזון.
  8. ויטמין E בדומה לוויטמין C, וויטמין E הוא נוגד חמצון שיכול לסייע במניעת מתח חמצוני. מחקרים הוכיחו כי אנשים עם נשירת שיער חוו עלייה של 34.5% בצמיחת השיער לאחר צריכת וויטמין E למשך שמונה חודשים. אילו מזונות עתירים הוויטמין E? גרעיני חמניות, שקדים, תרד ואבוקדו הם כולם מקורות טובים לוויטמין החשוב הזה.
וויטמנים שיעזרו להתקרחות

אולי יעניין אותך לקרוא גם על טיפולי PRP >> 

התחילו מלקבל את הוויטמינים שלכם דרך התזונה

לפני שאתם הולכים לחנויות טבע, אנחנו מזמינים אתכם להעיף מבט בתוך המקרר וארונות המטבח שלכם. תזונה עשירה בוויטמינים ומינרלים זאת הדרך הטובה ביותר לשמור על שיער בריא. תנו עדיפות לפירות, ירקות, דגנים מלאים, זרעים, עופות, בשרים, דגים וביצים. שמירה על האיזון בצריכת המזונות השונים יסייעו לגוף שלכם לקבל כמויות הוויטמינים הנדרשים לו.

זכרו, העור, ובכללו גם השיער הוא "החלון לבריאות הכללית שלכם". שיער המאפיר מוקדם, נשירת שיער בלתי פוסקת והתקרחות גברית מתקדמת בגיל צעיר במיוחד יכולים להיות סימנים לבעיות רפואיות בסיסיות. יחד עם זאת, מחסר בוויטמינים זה לא משהו שתוכלו לאבחן בכוחות עצמכם. כך, שלפני שאתם מתחילים במשטר וויטמינים חדש כדי לחזק את הגוף ולשלול בעיות, כדאי שתתייעצו עם תזונאית מוסמכת, דיאטנית או רופא המשפחה שלכם, כדי להבטיח שהגוף שלכם יגיע לאיזון הנכון, ויקבל רכיבי תזונה החיוניים להתפתחות שלו. מחקרים רבים הוכיחו כי תוספי מזון עובדים הכי טוב בקרב אנשים שכבר יש להם מחסור.

תזונה עשירה יכולה למנוע נשירת שיער

בשורה התחתונה

נשירת שיער מוקדמת בקרב גברים יכולה להתרחש מסיבות שונות, החל מגנטיקה, חוסרים תזונתיים, מחלות ולחץ. חשוב לזכור שאתם בהחלט יכולים לסייע לגוף שלכם להתמודד עם הבעיה – מזון הוא המקור הטוב ביותר לוויטמינים ומינרלים שאתם צריכים לצמיחת השיער. עם זאת, אם אינכם מצליחים לקבל מספיק וויטמינים בתזונה שלכם, תוספי מזון עשויים בהחלט להועיל.