מה אסור לעשות אחרי השתלת שיער?

למרות שהשתלת שיער נשמע לפעמים כמו דבר מפחיד – במציאות זה לא ככה. אתם לא צריכים לדאוג לגבי מה קורה אחרי הניתוח מהסיבה הפשוטה שהרופא שלכם לא ישאיר אותכם בחוסר וודאות ויסביר לכם את אותם דברים שאנחנו כותבים כאן. אתם לא צריכים לדאוג לגבי כאבים אחרי ההשתלה, כיוון שברוב המקרים המטופלים שלנו מספרים שזה לא כל כך נורא כמו שהם חשבו. אז מה בכל זאת אסור לעשות אחרי ההשתלה? מה מותר ומתי? המומחים של HAIR PLANET עונים לכם על כל השאלות.

מטופלים רבים שעברו או הולכים לעבור השתלת שיער יכולים להיות מודאגים מאוד מהשיער המושתל ולעתים קרובות חושבים מה קורה לאחר השתלת שיער. בחודשים שלאחר ההליך, ייתכן שתתחילו להשוות את צמיחת השיער שלכם לתמונות של אנשים אחרים שפורסמו באינטרנט ותחששו שמשהו לא בסדר איתכם. האם זה נכון לדאוג? בדרך כלל, לא.

מה קורה מיד לאחר השתלת שיער?

בערב שלאחר הניתוח: אכלו אוכל קל לעיכול שלא יכביד עליכם. הימנעו משתיית אלכוהול.

תנטלו תרופות לפי המרשם: את כל הכמוסות יש ליטול לאחר האוכל, לא על קיבה ריקה. זכרו שתרופה נגד כאבים פועלת לכמה שעות בלבד – כ-4-6 שעות, אז ייתכן שתזדקקו לעוד כמוסה אחת בלילה.

תמשיכו בשגרה: אין צורך במנוחה במיטה; אפשר לצאת לטייל, לעבוד ולמי שמרגיש צורך להישאר בבית לצפות בטלוויזיה/להאזין למוזיקה/לקרוא עבודה במחשב – הכול בסדר.

הימנעו ממאמץ: בימים הראשונים הימנעו מפעילות גופנית ומאמץ באופן כללי. לכו לישון בשעות סבירות.

הימנעו מתנועות קופצניות של הראש: למרות שתרגישו חשק לגעת כל רגע בראש, אל תעשו את זה. תנו לגלדים להחלים.

אל תשימו ידים מתחת לראש בשינה – אתם יכולים לשכב על החלק האחורי של הראש. אתם יכולים גם להסתובב הצידה, אבל אל תישנו עם היד מתחת לראש.

מה קורה יום אחרי השתלת השיער?

אתם צריכים לחזור כדי להסיר את התחבושת – אתם לא יכולים להסיר את זה בעצמכם. לפני שמגיעים, אתם יכול לעשות מקלחת לגוף, אבל לא לראש. אתם יכולים לאכול ארוחת בוקר כרגיל. במידת הצורך ניתן ליטול משככי כאבים. בבואכם למרפאה האחות תסיר את התחבושות ותראה לכם איך מנקים ואיך לחפוף. תמיד תשאלו שאלות, אל תהססו.

יום למחרת אתם יכולים ללכת כבר לעבודה. אתם יכולים לנהוג. יש לעסות את הראש הקדמי כפי שיוסבר לכם במרפאה 3 פעמים ביום, למניעת נפיחות במצח.

אם אתם רוצים לדעת את כל הפרטים – הכנו לכם מדריך מפורט על מה קורה אחרי השתלת שיער, שלב אחר שלב עד לצמיחה מלאה. 

דברים שאסור לעשות אחרי השתלת שיער

מתי מותר לחזור להתאמן?

בהשתלת שיער בשיטת FUE לאחר 10 ימים תוכלו כבר לחזור להתאמן בהדרגה. אפשר להתאמן בחדר כושר, הליכה, ריצה וגם שחיה. שימו לב שאתם ממשיכים להשתמש בתרופות ובתכשירים שניתנו לכם במרפאה.

האם תהיה נפיחות לאחר השתלת שיער?

כן, ברוב המקרים יש נפיחות קלה בקרקפת שגורמת לאי נוחות קלה. נפיחות שלא בקרקפת עשויה להופיע ב-5% מהמטופלים בלבד, בעיקר על המצח ובמקרים נדרים בעפעפיים, אבל זה ייעלם תוך יומיים שלושה. אם אתם סובלים מנפיחות תוכלו לקחת קוביות קרח ולעטוף אותה בבד, אפשרות נוספת היא קומפרס קר. הניחו את הקרח או הקומפרס על האזור הנפוח למשך 2-3 דקות ביום לפי הצורך.

האם אראה נשירת שיער לאחר הניתוח?

הזקיקים עשויים להתחיל לנשור תוך שבועיים. אל תיבהלו – השורשים תקועים במקומם. ייתכן ותבחינו בחומר לבנבן שנדבק לשורשים, אבל אין לכם מה לדאוג בקשר לזה. בכל מקרה השיער שלכם יתחיל לגדול ב3-4 החודשים הקרובים. אתם תראו תוצאות מלאות לאחר כ-9 חודשים, לפעמים קצת יותר. מלבד השתלים, השיער הטבעי שלכם גם עשוי לחוות נשירת שיער זמנית, אך גם במקרה הזה אין לכם מה להיבהל. השיער הזה יחזור. במידת הצורך התייעצו עם הקליניקה שלכם וייתנו לכם מרשם לתרופות נגד נשירת שיער באופן זמני.

מה אסור אחרי השתלת שיער

האם צריך להגיע שוב לקליניקה?

ברוב המקרים, במיוחד כשאנחנו מדברים על השתלות שיער בטורקיה, המטופלים לא מגיעים שוב לקליניקה, בעיקר בגלל שיקולי מרחק וטיסה. יחד עם זאת, הרופא שלכם יישאר זמין עבורכם בטלפון או בדוא"ל, אל תהססו לפנות אליו בכל זמן. תוכלו לשלוח להם תמונות מצב, להתייעץ ולבדוק את ההתקדמות של ההחלמה. הכי חשוב זה להתאזר בסבלנות. אם אתם רואים שאין תוצאה רצויה אחרי חצי שנה, אל תיכנסו לפאניקה. הימים הטובים ביותר שלכם עוד לפניכם ופעמים רבות התוצאות הסופיות יכולות להגיע עד שנה מהשתלת השיער וזה משתנה בין מטופל לטופל.

לעיתים מומלץ לבצע טיפול PRP שמעודד את צמיחת השיער ומחזק אותו. 

מה קורה לשיער שלי לאחר ההשתלה?

לאחר השתלת השיער שלכם, מתחיל תהליך שלוקח מספר חודשים, וייתכן שהוא לא מה שהייתם מצפים.  ב-3 הימים הראשונים שלאחר ההשתלה, השתלים מתחילים לעבוד כדי להחזיר את אספקת הדם שלהם. בשל כך, השתלים עשויים לנשור החל משבוע 1 ועד שבוע 6 לאחר ביצוע ניתוח השתלת שיער. רק אחוז קטן מאוד מהמטופלים אינם סובלים מנשירת שיער לאחר הניתוח. צמחית שיער חדשה מתחילה דרך כלל אחרי החודש השלישי.

השיער שלכם צפוי לעבור תהליכים ושינויים רבים עד שתראו את התוצאה הסופית. בהתחלה הוא יהיה שברירי, חלש וצבעו יהיה בהיר יותר. אבל החדשות הטובות שבהדרגה אתם תראו שיפור ובשלב מסוים לא יהיה ניתן להבחין מה השיער המקורי ומה המושתל.  כשאתם מסתכלים בתמונות של מטופלים אחרים זכרו תמיד שמדובר בהערכה ממוצעת וגסה מאוד של היכן מטופל צריך להיות בתקופה מסוימת. בעוד שרוב האנשים רואים את התוצאה הסופית הרצויה שלהם בטווח של 12 חודשים, לפעמים יש גם מטופלים שעשויים לחוות את התוצאות שלהם מאוחר יותר, בסביבות ה-15-18 חודשים, אז תישארו רגועים 😊

יש לכם עוד שאלות על השתלת שיער בטורקיה? מוזמנים להשאיר לנו תגובה, נחזור אליכם בהקדם 😊