מה אתם צריכים לדעת על טיפולי PRP

טיפול PRP יעיל להתקרחות אצל גברים

נשירת שיער או התקרחות זאת תופעה שכיחה למדי בישראל וברחבי העולם. היא משפיעה על מיליוני גברים, אבל צרת הרבים במקרה הזה ממש לא מעוררת נחמה. גברים (וגם נשים) נאבקים מדי יום בהתקרחות פתאומית או בשיער דליל וכתוצאה מכך, פונים לרופאים שונים כדי לקבל עזרה. אז נכון, יש תרופות מרשם שונות, שמאפשרות להאט את הנשירה אבל, הבעיה היא שרבות מהאפשרויות הללו מגיעות יחד עם תופעות לוואי מאוד לא נעימות, בלשון המעטה – כמו גירודים בקרקפת, השמנה, דכדכוך ולעיתים אף הפרעות בתפקוד מיני. זו אחת הסיבות, שיותר ויותר אנשים מגיעים לטיפולים מיוחדים בטורקיה, שמכונים טיפולי PRP ונהנים מתוצאות מצוינות. אז, מה זה בדיוק? מה היתרונות? ולמי זה מתאים? המומחים שלנו עונים לכם על כל השאלות, בואו נתחיל.

תוכן עניינים

מה זה טיפולי PRP

עד לאחרונה, הפתרונות הזמינים הלא ניתוחיים היחידים לצמיחת שיער או שיקום שיער היו טיפולים מקומיים כמו מינוקסידיל (רוגיין) או תרופות לנטילה כמו פינסטריד פומי (פרופסיה). עם זאת, התחזוקה שנדרשת, תופעות הלוואי הלא נעימות, ולעתים קרובות תוצאות לא עקביות מטיפולים אלו עלולים לגרום למטופלים לחוש תסכול בתהליך.

טיפול PRP לצמיחת שיער הפך לטיפול חדשני עבור מטופלים המתמודדים עם התקרחות אנדרוגנית, (נשירת שיער אצל גברים), PRP הוכח כבר כמה פעמים כטיפול יעיל עבור אינספור בעיות בריאות שונות החל מאורתופדיה, נשירת שיער ועד לרפואת עור. שיקום שיער באמצעות טיפולי PRP זו דרך בטוחה, טבעית ופשוטה שמטרתה לשפר את צמיחת השיער ללא צורך בניתוח פולשני או עם תרופות שמביאות איתן תופעות לוואי רבות.

מה זה טיפולי PRP?

כאמור זריקת פלזמה עשירה בטסיות דם (PRP) היא  שיטה פופולרית ולא כירורגית לטיפול בנשירת שיער ושיקום שיער לנשים וגברים. מה ש-PRP עושה הוא להשתמש בדם שלכם באופן שיבודד רק את התאים המועשרים המכילים סוגים שונים של חלבונים אשר חיוניים לצמיחת השיער שלכם.

הדם שלכם, מכיל פלזמה המכילה חלבנים הנקראים טסיות דם. הגורמים הללו שולטים בתגובת הגוף לפציעה וממריצים את הייצור של תאים חדשים. ריכוז גבוה יותר של פלזמה, יכול לעודד גדילה מוגברת של רקמות, כן כולל שיער. כדי לעלות את רמת הפלזמה שלכם בדם, הרופא ייקח מכם דגימה מהדם ולאחר מכן הוא יניח את הדגימה במכשיר מיוחד שנקרא צנטריפוגה שתפקיד את הטסיות מתאים הדם.

לאחר מכן, הרופא מטפל בקרקפת בטכניקה שנקראת microneedling – זה מלווה כמובן עם זריקה של הרדמה מקומית והטיפול עצמו ממש לא כואב. יחד עם זאת, הגוף שלכם – יגיב לטיפול הזה במהירות ויתחיל בתהליך הריפוי. הרופא יזריק את הפלזמה לקרקפת ויבצע תנועות עיסוי בקרקפת שימריצו שם את הדם. הטסיות יעוררו את זקיקי השיער וכתוצאה מכך, הנשירה עשויה להיפסק והשיער צפוי להתחזק. 

חשוב להדגיש כי טיפולי PRP  אינם מספקים תוצאות באופן מיידי, אז אל תצפו לראות  ראש מלא בשיער בן לילה. סביר להניח שתצטרכו להגחע לפחות לשלושה פגישות חודשיות, זה כמובן תלוי בחומרת המצב. לאחר מכן, יהיו פגישות שנתיות. לוח הזמנים ותוכנית הטיפול שלכם תהיה תלוי בכמה גורמים, כולל בחומרת נשירת השיער שאיתה אתם מתמודדים, כמו כן גם גילכם, רמת ההורמונים ומטען הגנטי שלכם. סביר להניח שתתחילו לראות צמיחה מחודשת כבר לאחר הפגישה השלישית שלכם.

מהי פלזמה עשירה בטסיות דם?

פלזמה עשירה בטסיות זה למעשה דם עם  ריכוז של טסיות שהוא גובה פי 3 מערך הדם הרגיל, ומכיל גורמי גדילה רבים המעוררים זקיקי שיער. הטיפול הוא טבעי ונטול תופעות לוואי, בטוח לחלוטין בעיקר מהסיבה שמדובר בסך הכול בדם שלכם. PRP הוא פתרון מצוין לנשירת שיער אצל גברים ונשים כאחד, במיוחד כאשר ניתוח השתלת שיער אינו אופציה, או שרוצים לעורר את הזקיקים אחרי טיפול השתלת שיער.  

היתרונות של טיפולי PRP

היתרונות של טיפולי PRP

כאמור, טיפולי שיער PRP הפכו ליותר ויותר פופולריים הודות ליתרונות הרפואיים הרבים שיש להם. היתרונות כוללים בין היתר:

  • בטיחות – טיפולי PRP משתמשים בתאים של הגוף שלכם. אין כאן סיכוי לדחייה או לתגובה אלרגית.
  • בלי כאבים – בגלל שטיפול זה אינו כרוך בניתוח, אתם לא צפויים לחוות כאב, אולי תחושה קלה מאוד של אי נוחות בגלל הזריקות, זה ממש דומה לבדיקת דם שגרתית.
  • נוחות: טיפול זה אינו דורש מכם זמן התאוששות או החלמה, למעשה אתם יכולים לחזור לשגרה מיד לאחר שיצאתם מחדר הרופא.
  • יעילות: אפשרות זו יעילה עבור מטופלים רבים שסובלים נשירת שיער. ייתכן ותתחילו להבין בתוצאות כשלושה חודשים לאחר ההליך, אך ההשפעות המלאות ייראו לאחר כשנה.
טיפול PRP יעיל להתקרחות אצל גברים

לכמה זמן הטיפול משפיע? האם התוצאות הן לתמיד?

טיפול PRP הוא לא תרופה וזה משהו שחשוב לציין, זה טיפול יעיל אבל מסיבה זו רוב הסיכויים שתצטרכו לקבל כמה טיפולים כדי לשמור על תוצאות לטווח הרחוק. יחד עם זאת, חשוב להיות מודעים לכך שזה נכון גם לגבי תרופות שהרופאים משתמשים בהם כדי לטפל בהתקרחות – כל עוד אתם תקחו את התרופות, אז לא תהיה לכם נשירת שיער, אבל ברגע שתפסיקו, הנשירה תחזור (הכוונה להתקרחות אצל גברים אנדרוגנית).

לעומת זאת, טיפולי PRP עד כה סיפקו תוצאות טובות במחקרים ומחזיקים זמן רב יותר מתרופות. לרוב הרופא שלכם עשוי להמליץ לכם להגיע לזריקות תחזוקה אחת לחצי שנה או שנה, תלוי במצבכם.

האם זריקות PRP עובדות לנשירת שיער?

במחקרים רבים נמצא כי מטופלים שסבלו מנשירת שיער נהנים מהרבה יתרונות מזריקות PRP. טיפולי PRP הובילו לעלייה משמעותית במספר השיער וכן שיפור עובי וצפיפות השיער. למרות שהטיפול עדיין לא אושר על ידי ה-FDA, יש הוכחות מדעיות לכך שהטיפול מועיל לחוזק השיער ולצמיחת שיער חדש באזור בו בוצעו זריקות.

המדע מאחורי PRP משתמש ביתרונות מוכחים של הפלזמה כדי לקדם באופן טבעי צמיחה תאית חדשה. גורמי גדילה שנמצאים בפלזמה עשירה בטסיות יכולים להשפיע על צמיחת השיער ולמעשה יכולים לשחזר את זקיקי השיער ובכך לשפר את המראה של השיער.

האם טיפול PRP עובד לנשירת שיער באזור המפרצים?

במחקרים עדכניים רואים כי טיפול PRP בהחלט נחשב לטיפול יעיל לנשירת שיער גם עבור אנשים שסובלים מהתקרחות אנדרוגנית והן התקרחות ארטה שמוגדרת כנשירת שיער בלתי צפויה בכל רחבי הקרקפת. בהתבסס על המחקרים הללו אפשר להבין שטיפולי PRP יעילים לנשירת שיער בכל האזורים בקרקפת.

כמה עולה טיפול שיער PRP?

העלויות משתנות בהתאם לצורך שלכם. בדרך כלל, טיפולי PRP נמשכים אחת לחודש למשך שלוש מפגשים בממוצע, והמחיר תלוי בכמות ההזרקות הדרושות לכיסוי אזורי הקרקפת שסובלים מנשירת שיער.

למי טיפול PRP יכול להתאים?

למי טיפול PRP יכול להתאים?

טיפולי PRP מועילים מאוד לגברים ולנשים כאחד, בעיקר לאלו שסובלים מהתקרחות אנדרוגנית הידועה בעיקר בקרב גברים. הנה כמה אנשים שעשויים להפיק תועלת מטיפול זה:

  • גברים שסובלים מנשירת שיער והתקרחות
  • נשים שחוות נשירת שיער או סובלות משיער דליל (גם בעקבות גיל המעבר)
  • אנשים שהחלו לאבד שיער בחמש שנים האחרונות
  • גברים שעברו השתלת שיער בטורקיה ורוצים לראות תוצאות יותר אפקטיביות בזמן קצר יותר.

יש גם כמה קבוצות אנשים שעבורם PRP עשוי להיות לא טוב, זה כולל:

  1. מצבים בריאותיים שמגיעים עם נשירת שיער, כולל זאבת או מחלות בלוטת תריס, כמו תת פעילות של בלוטת תריס או היפר פעילות בלוטת תריס.
  2. היסטוריה של הפרעות דימום, הפרעות קרישה, אנשים שלוקחים מדללי דם שכן מצבים אלה יכולים להשפיע על איכות הטסיות.
  3. סרטן העור
  4. זיהומים פעילים בקרקפת בגלל שטיפול זה מקדם צמיחה, זה יכול להיות שמן למדורה.

בכל מקרה, לפני טיפולי PRP אנחנו ממליצים לכל אחד להתייעץ עם הרופא שלו, ובהתאם להיסטוריה הרפואית לקבל החלטות.

למה לצפות לאחר טיפול שיער PRP?

לאחר טיפול PRP  תוכלו לחזור במהירות לשגרה הקבועה שלכם. יש כמה פעילויות שמומלץ להימנע מהם לאחר הטיפול, כמו לדוגמה ביום יומיים ראשונים עדיף לא להתעסק יותר מדי בשיער כדי להבטיח שתהליך הריפוי יעבור כמתוכנן. כמו כן, יש להימנע מלשטוף את השיער ביום הטיפול, אבל יום למחרת תוכלו כבר לחפוף רגיל את השיער שלכם. בנוסף, יש מרפאות שממליצות להימנע מביצוע פעילות גופנית ביום שלאחר הטיפול. לבסוף, ביום של הטיפול רצוי להימנע משתיית אלכוהול ועישון לפחות יומיים עד אחרי הטיפול.

תוך כמה זמן אוכל לראות תוצאות מטיפול PRP?

מטופלים רבים שמגיעים לפגישת ייעוץ ראשונית אצלנו תוהים, כמה מהר עובד PRP ותוך כמה זמן רואים תוצאות? אז קודם כל חשוב להבהיר כי התוצאות ישתנו בהתאם לאופי נשירת השיער ומצבו של המטופל. עם זאת, רוב המטופלים רואים שיפור ראשוני בעובי השיער ובצמיחת השיער כבר מספר שבועות לאחר הטיפול. תוצאות אופטימליות מזריקות PRP ניכרות, בממוצע, כ-5-6 חודשים לאחר הטיפול.

האם טיפול שיער PRP הוא משהו שאני צריך לעשות באופן קבוע?

ניתן לחזור על טיפול PRP לפי הצורך בהתאם לתגובת המטופל לטיפול. הרופא עשוי להמליץ ​​למטופלים לחזור כל 3-4 חודשים לסדרת זריקות נוספת ולפעמים מספיק אפילו פעם בשנה. קביעות הטיפול תלויה גם במצב המטופל. לדוגמה, אם מטופל סובל מהתקרחות, טיפול PRP יכול לסייע בתהליך צמיחת השיער מחדש במקומות הבעייתים, התהליך לרוב מתרחש במשך 3-6 חודשים. לאחר מכן, רוב המטופלים לא יזדקקו לשום טיפול נוסף.

האם טיפול PRP יכול להחמיר את נשירת השיער?

כעיקרון התשובה היא לא, יחד עם זאת – במקרים מאוד נדירים מטופלים עשויים לחוות דלילות שיער לאחר טיפול PRP עקב הלם לאחר הזריקה, אבל חשוב להדגיש כי מדובר בתופעת לוואי חולפת. נכון להיום טיפול PRP לא יכול להחמיר את המצב, אם כבר – רק להועיל. אם אתם מבחינים בנשירת שיער לאחר הטיפול, לפני שאתם נכנסים לפאניקה התייעצו עם הרופא שביצע לכם את הזריקות, רוב הסיכויים שזה שלב נורמלי לחלוטין.

טיפולי PRP עושים עם HAIR PLANET

טיפולי PRP ללא ספק יכולים לעזור לכם לעודד את צמיחת השיער ולפעמים גם לעצור אותה. הוא מספק יתרונות עצומים למראה ולרמת הביטחון שלכם. תחשבו על זה, שיער בריא יעזור לכם להשיג מראה צעיר יותר ובמקרים מסוימים גם בריא יותר. אנו ב HAIR PLANET  מציעים טיפולי PRP בטורקיה אצל אחד המומחים הטובים ביותר באיסטנבול. למידע נוסף, אנו מזמינים אותכם ליצור איתנו קשר עוד היום ולקבל הצעת מחיר משתלמת במיוחד. למידע נוסף חייגו: 053-7747770