האם יש תופעות לוואי בהשתלת שיער

תופעות לוואי בהשתלות שיער מה שרציתם לדעת

כיום השתלת שיער נחשב לבין הטיפולים הפופולריים ביותר עבור גברים שסובלים מהתקרחות ונשירת שיער – יחד עם זאת, עדיין רואים שיש לא מעט אנשים שחוששים מתופעות הלוואי שלה. למרות התוצאות המרשימות בשילוב עם היתרונות המובהקים של השתלות שיער – אנחנו מקבלים כל יום פניות על תופעות הלוואי – כמה הן נפוצות? מה מידת החומרה שלהם? האם יש תופעות לוואי ארוכות טווח שצריך לקחת בחשבון? אז במאמר הבא המומחים של HAIR PLANET יספקו לכם את התשובות כל השאלות. בואו נתחיל.

תוכן עניינים

אז למרות שהשתלת שיער זה תהליך בטוח לחלוטין, כן חשוב להכיר את הצד הפחות נעים, שזה התופעות לוואי וכל הסיכונים שעשויים להיות בתהליך. יחד עם זאת, חשוב לנו כבר עכשיו להרגיע שמדובר בתופעות מינוריות וכן זה תלוי לאיזו קליניקה אתם תלכו. בקליניקות לא מנוסות – עשויים לעבוד טכנאים לא מיומנים וכתוצאה מכך לגרום ליותר תופעות לוואי, בהשוואה לקליניקה מקצועית שתספק לכם הליך חלק מסיבוכים ותופעות.

אילו תופעות לוואי עלולות להיות בהשתלות שיער?

כאמור, נדגיש כי תופעות הלוואי שרשומות ממש לא אומרות שאתם עשויים לסבול מכך. למעשה, בדיוק כמו שאתם קוראים עלון לתרופות, אתם תגלו שגם שם רשום כל מיני תופעות לוואי מלחיצות, אבל אם מדברים על סטטיסטיקות, אז מעט מאוד אנשים מקבלים את ההשתלה לא טוב. יש לכך כמה גורמים, בין היתר ההיסטוריה הרפואית של המטופל, מקצועיות המומחים שמבצעים את ההשתלה ועוד. הנה כמה מתופעות לוואי שחלק מהמטופלים עשויים לראות:

בצקת

בצקת היא למעשה תופעת לוואי מאוד נפוצה לא רק בהשתלות שיער – אלא בכל סוגי הניתוחים. היא נגרמת כתוצאה מהצטברות נוזלים ברקמות וכן מכל מיני הליכים רפואיים שהמטופל עובר במסגרת הניתוח. נכון להיום, כ-40 אחוז מהמטופלים עשויים לסבול מבצקת כתוצאה מהשתלת שיער FUE, יחד עם זאת – הבצקות תמיד חולפות לאחר כמה ימים בודדים ולא מדובר בתופעת לוואי שנמשכת לטווח הרחוק ובוודאי שהיא אינה פוגעת בהליך ההחלמה מההשתלה וגם לא בתוצאה הסופית.

שטפי דם

שטפי דם היא תופעת לוואי אפשרית, אבל מאוד נדירה בהליכי השתלת שיער, במיוחד בהשתלת שיער בשיטת להבי ספיר. תופעה זו עשויה להיגרם כתוצאה מידיים לא מנוסות של המומחים (או הטכנאים) וכן מטעויות אנוש. רק כדי להדגיש כמה התופעה הזו נדירה, מדובר רק באחוז אחד מהמטופלים שסובלים לאחר ההשתלה משטפי דם.

דלקת בזקיקי השיער

דלקת זקיקי השיער היא תופעת לוואי יחסית שכיחה לאחר טיפולי השתלת שיער ובאופן כללי טיפולים שקשורים לשיער בראש או בגוף. דלקת זו מתבטאת לרוב בפריחה ואדמומיות באזורים הפגועים והיא מלווה בגרד ובחוסר נוחות אצל המטופלים. נכון להיום, לפי מחקרים שונים שנעשו בתחום, רק 22% מהמטופלים עשויים לסבול מדלקת בזקיקי השיער. דלקת זו מטופלת בקלות באמצעות תרופות ומשחות במרשם, גם כאן היא לא אמורה לפגוע בתוצאה ובהליך ההחלמה מהשתלת שיער.

איזה תופעות לוואי יש בהשתלת שיער

הופעת שיער דליל

זאת אחת התופעות הלוואי הנפוצות ביותר בהשתלת שיער והרבה מטופלים נוטים להיבהל ממנה, אבל אנחנו מיד נרגיע אותכם 😊 פעמים רבות האזור התורם, שממנו לוקחים את הזקיקים להשתלה נפגע במהלך התהליך ויש מטופלים שמבחינים כי לאחר ההשתלה האזור סובל מדלילות מסוימת. החדשות הטובות הן, שמדובר בתופעה זמנית שלא נמשכת זמן רב – והצמיחה של השיער השופע והסמיך שאתם מכירים תחזור במהירות.

גירודים

מה קורה בעצם בהשתלת שיער? המומחה יוצר לכם סוג של חתכים זעירים בקרקפת, ולתוך אותם חתכים, או בשפה המקצועית נקראים ערוצים – נכנסים השתלים. במסגרת תהליך הריפוי שהמטופלים עוברים, נוצרים בשבועות הראשונים המון גלדים סביב אותם זקיקי השיער. כתוצאה מכך, מטופלים רבים סובלים מגירודים באזור של ההשתלה. לא מדובר בתופעה מלחיצה או כואבת, אבל כן חשוב לנסות להימנע כמה שניתן מגירוד האזור כדי לאפשר החלמה טובה יותר. תוכלו לעשות באמצעות שטיפות יומיומיות עם שמפו טיפולי שהמומחה ימליץ לכם לאחר ההשתלה.

 חוסר תחושה

חוסר תחושה היא תופעה שאחוז מאוד נמוך מהמטופלים מדווחים עליה. לרוב מדובר בחוסר תחושה בעיקר באזורים המושתלים או היכן שבוצעה זריקת ההרדמה. יחד עם זאת, מדובר בתופעת לוואי שאולי עשויה להלחיץ אך היא מתפוגגת תוך מספר ימים מההשתלה, לאחר שהגוף מתחיל להסתגל ולהתרגל לשיער החדש שהושתל. אם התופעה נמשכת מעל 3 שבועות כדאי להתייעץ עם הרופא שביצע לכם את ההשתלה, אבל נרגיע ונאמר שלרוב מדובר בתופעה חולפת.

שיהוקים

בין התופעות הלוואי הנדירות מהשתלת שיער – שיהוקים. במסגרת ההשתלה יש גירוי מסוים שנוצר בתאי העצב בקרקפת – שלפעמים עשוי להסתיים בשיהוקים תכופים שיעברו לאחר כמה שבועות מהשתלה. רק 4% מהמטופלים דיווחו על תופעת לוואי זו.

ציסטות

ציסטות זה מעין גושים שעשויים להיווצר באזורים בהם הושתלו השתלים החדשים במסגרת השתלת השיער. הציסטות לרוב מגיעות בצבע סגלגל והן יכולות לכל מיני גדלים. לרוב מדובר בתופעת לוואי לא נפוצה במיוחד והיא בכל מקרה נעלמת כמה שבועות לאחר ההשתלה מבלי להשאיר צלקות.

צלקות

והנה הגענו לתופעת הלוואי המלחיצה ביותר בהשתלת שיער בטורקיה – צלקות. במקרים מסוימים, מטופלים סובלים מהופעת צלקות – בין אם שטחיות ולעיתים גם קלואידיות (בולטות מעל העור). הופעת צלקות קשורה הרבה ביכולת הריפוי האישיות של כל מטופל, בטכניקה שמבצעים איתה את ההשתלה, ובמקצועיות של המומחה שמבצע לכם את ההשתלה. בעוד שיש טכניקות שגורמות להופעת צלקות בהחלמה – בשיטת FUE עם להבי ספיר כמעט אין מטופלים שסובלים מצלקות לאחר ההחלמה. לכן כדי להימנע מכך, אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם המומחים של HAIR PLANET ולבחור את הטכניקה ואת המרפאה הטובה ביותר להשתלות שיער בטורקיה, כך תורידו את הסיכויים להופעת צלקות.

רופא טוב ימנע מכם לסבול מתופעות לוואי בהשתלת שיער

כדי להימנע מתופעות לוואי לא נעימות - צריך לדעת גם מי לא צריך לעבור השתלת שיער

אז כמו שכתבנו, השתלות שיער זה הליך בטוח לחלוטין ורוב התופעות הלוואי שציינו חולפות מעצמן ולא פוגעות בהליך ההחלמה ובוודאי לא בתוצאה. בנוסף, חשוב להבהיר כי מתי שאתם תפנו לרופא שאתם מעוניינים שיבצע את ההשתלה, אז אתם תקבלו הסבר מלא על כל התופעות שאתם עשויים לסבול מהם בימים שלאחר ההחלמה. ובכל זאת, יש מטופלים שעשויים לסבול מתופעות לוואי קשות – מטופלים אלה, לרוב צריכים להימנע מביצוע השתלת שיער ולחפש פתרונות אחרים. הנה כמה מהם:

  • אנשים שאין להם כמות מספקת של שיער באזורים התורמים.
  • אנשים שעברו טיפולים כימותרפיים.
  • אנשים שסובלים ממחלות אוטואימוניות
  • אנשים בעלי נטייה לפתח צלקות קלואידיות.
  • אנשים שסובלים ממספר מוקדי התקרחות בכל אזורי הקרקפת.

איך תרגישו אחרי השתלת שיער?

איך תרגישו לאחר הניתוח תלוי בהיקף ומורכבות ההליך. ניתן לשלוט בכל כאב, תחושת לחץ מוגזם או פעימות כאב באמצעות תרופות נגד כאבים שינתנו על ידי הרופא שלכם. אם נעשה שימוש בתחבושות, הן יוסרו בדרך כלל יום לאחר מכן. ניתן לשטוף בעדינות את השיער כבר יומיים לאחר הניתוח. במידה ויש גם תפרים – הם יוסרו תוך שבוע עד 10 ימים.

מכיוון שפעילות מאומצת מגבירה את זרימת הדם לקרקפת ועלולה לגרום לחתכים שלכם לדמם, ייתכן שתקבלו הנחיה להימנע מפעילות גופנית נמרצת ומספורט למשך שלושה שבועות לפחות. חלק מהרופאים ממליצים גם להימנע מפעילות מינית לפחות 10 ימים לאחר הניתוח.

חזרה לשגרה אחרי השתלת שיער

החזרה לשגרה הרגילה שלכם תהיה תלויה באורך, במורכבות ובסוג השתלת השיער שעברתם. אתם עשויים להרגיש טוב מספיק כדי לחזור לעבוד או לשגרה באופן כללי כבר לאחר מספר ימים. מטופלים רבים שעברו השתלת שיער נחרדים לגלות שהשיער ה"חדש" שלהם נושר תוך שישה שבועות לאחר הניתוח. כדאי לדעת שמצב זה הוא נורמלי לחלוטין וזמני. לאחר נשירת שיער, יעברו עוד חמישה עד שישה שבועות עד שצמיחת השיער תתחדש.

למה לצפות אחרי השתלת השיער?

יום אחד לאחר הניתוח

אתם תחזרו למרפאה בה ביצעתם את השתלת השיער. שם המומחה שביצע לכם את ההשתלה יסיר את התחבושות וייתכן שגם ישטוף לכם את השיער. מטופלים רבים מסוגלים לחזור לעבודה גם כן, כל עוד עיסוקם אינו מצריך פעילות גופנית. האזורים התורמים והמקבלים רק מתחילים להחלים ואתם תצטרכו למרוח משחה מיוחדת (שנמצאת בערכת הטיפול שתקבלו בסיום השתלה) כדי לסייע בתהליך הריפוי. במהלך השבועות הקרובים, אנא הימנעו מחשיפה כבדה לשמש ושימוש במוצרי טיפוח לשיער שלכם מבלי להתייעץ עם המומחה שטיפל בכם.

יומיים לאחר הניתוח

יומיים לאחר ההשתלה רוב המטופלים כבר מרגילים טוב. יש מעט כאב במקום ההשתלה (לא משהו דרמטי שהולך להשבית אותכם 😊) וכן חלק מהמטופלים יפתחו נפיחות קלה באזור המצח שיכולה להימשך מספר ימים. אתם תוכלו ליטול  תרופות שיטפלו בנפיחות ובכאב.

שבועיים לאחר הניתוח

שבועיים לאחר הניתוח הנפיחות כבר תיעלם לחלוטין. בשלב זה ייתכן שתבחינו שהגלדים מתחילים לנשור. זהו חלק נורמלי ממחזור צמיחת השיער. לאחר תקופת תרדמה, השערות יתחילו לצמוח מחדש מהזקיקים המושתלים תוך 4 עד 5 חודשים.

חודש לאחר הניתוח

ככל שיעבור יותר זמן, הנפיחות תרד לחלוטין, הגלדים כבר נשרו. תוכלו לחזור לשחות בבריכה, להיחשף לשמש וליהנות מהים. סביר להניח שבשלב זה לא תראו עדיין צמיחת שיער חדשה – אבל תישארו אופטימיים, כי היא תתחיל ממש עוד כמה חודשים ספורים.

שלושה חודשים לאחר הניתוח

כמה פצעונים קטנים עשויים להיווצר במקום שהרופא שלכם הכניס את הזקיקים המושתלים. פצעונים אלו מצביעים על כך שזקיקי השיער החדשים פועלים היטב. קומפרס חם עשוי לעזור להקל על הפצעונים. למרות שזו תופעה שכיחה, גם אם היא לא הופיעה אצלכם זה לא אומר שהשיער שלכם לא צומח. אתם תמיד תוכלו להתייעץ עם הרופא שלכם על כל שאלה או חשש שעולה לכם לאחר ההשתלה.

אם אתם סובלים מכל תופעת לוואי שמטרידה אותכם ושאתם לא בטוחים לגביה צרו קשר עם המרפאה שביצעתם בה את השתלת השיער. בכל מקרה, ברוב המקרים מדובר בתופעות טבעיות וחלופות והרופא שלכם ידאג ליידע אותכם על כל אחת מהן בסיום ההשתלה.

כמה מילים אחרונות על תופעות לוואי בהשתלת שיער

אז נכון, השתלת שיער בטורקיה כן עשויה לכלול כמה תופעות לוואי בדיוק כמו כל הליך ניתוחי או רפואי אחר. יחד עם זאת, כן חשוב להיות מודעים לעובדה שמדובר בתופעות מינימליות יחסית והן אינן נמשכות זמן רב ובוודאי שלא מביאות לפגיעה לטווח הרחוק בין אם בתחושה של חוסר נוחות ובין אם במראה החיצוני. מה לגבי תופעות לוואי לטווח הרחוק? ובכן כאן הסיכון היחידי הוא הופעת צלקות קלואידיות, אלה צלקות שבולטות מעל העור כתוצאה מתהליך הצטלקות לא תקין. אם אתם כבר סבלתם בעבר מצלקות אלו, אנו ממליצים לכם לחפש פתרון אחר להתקרחות. בכל מקרה, כל מי ששוקל לבצע השתלת שיער צריך להתייעץ עם הרופא שלו וגם עם המומחה שיבצע לו את ההשתלה ולוודא שיש לו הכשרה מקצועית כדי להפחית כמה שיותר את הסיכונים והסיכויים לתופעות לוואי.

אם יש לכם עוד שאלות, חששות – אנחנו מזמינים אותכם ליצור איתנו קשר בכל רגע. נשמח לעמוד לשירותכם ולספק לכם מידע אמין ומקצועי על השתלת שיער בטורקיה.