צלקות בהשתלת שיער – כל מה שרציתם לדעת

רופא מקצועי בהשתלות שיער יוכל למנוע היווצרות צלקות

אחת תופעות הלוואי שהכי מדאיגות את המטופלים לפני ביצוע השתלת שיער זה היווצרות צלקות באזור הקרקפת. אז קודם אנחנו כאן כדי להרגיע, ברוב המקרים המטופלים שלנו לא סובלים מצלקות בכלל, הסיבה לכך טמונה בעיקר בשיטה שאנו מבצעים השתלות שיער FUE ובטכניקה של להבי ספיר שמאפשרת למומחה לבצע עבודה מדויקת למדי. ובכל זאת, המומחים שלנו כאן כדי לספק לכם סקירה מלאה על כל הנושא של צלקות מהשתלות שיער. מתי זה קורה? ואיך אפשר למנוע? כל התשובות כאן, בואו נצא לדרך.

תוכן עניינים

כשתחום השתלות השיער רק התחיל – ורק הגברים "האמיצים" הלכו (לפני יותר מעשור), היו מסתובבות תמונות מאוד מפחידות באינטרנט, של תוצאות שנראות לא הכי טבעיות וגם, הצלקות. מאז, השאלה הראשונה שתמיד מטופלים שלנו שואלים אותנו זה: "האם ההשתלה תגרום לצלקות בקרקפת?", אז ראשית, ברוב המקרים התשובה היא לא. בשנים האחרונות תחום השתלת השיער השתכלל, מה שהיה לפני יותר מ10 שנים זה לא מה שקורה היום. הטכנולוגיות השתפרו, נכנסו חידושים ושיטות חדשות שהסיכוי שלכם להישאר עם צלקת הם נמוכים מאוד.

איך להיצנע מצלקות בהשתלת שיער

צלקות מהשתלת שיער – הכול תלוי באיזו שיטה אתם עושים את זה

אז נכון, אתם לא מדמיינים, יש אנשים שחוזרים מטורקיה עם צלקות. אבל למה זה קורה? ובכן, בעוד שהשתלות שיער בשיטת FUE וDHI אינן משאירות צלקות יש שיטות אחרות שכן. לדוגמה, השתלת שיער בשיטת FUT כמעט תמיד תשאיר לכם צלקת. למה? כי הטכניקה הזו כוללת חיתוך העור ותפרים, מה שמחייב בדרך את הופעתן של הצלקות. לעומת זאת, שיטות חדשניות יותר כמו FUE  עם להבי ספיר, לא אמורה להשאיר לכם צלקות מאסיביות על הקרקפת. בנוסף, אתם חייבים לזכור שנושא ההצטלקות של העור הוא מאוד אינדיבידואלי ומשתנה ממטופל למטופל. לצורך העניין, אנשים שיש להם נטייה לקבל צלקות קלואידיות, במקרה הזה אנחנו לא ממליצים לכם לעשות בכלל השתלת שיער אלא לחפש פתרונות אחרים.

אם אתם רוצים לקרוא עוד, הכנו מדריך מפורט ומעניין על השתלת שיער DHI >> 

תהליך השתלת השיער בשיטות השונות

כאמור, לבחירת השיטה של השתלת השיער יש השפעה רבה על התוצאה הסופית והופעת הצלקות מתהליך ההשתלה. בשיטת FUT אשר נחשבת לשיטה יחסית מיושנת, המטופלים פעמים רבות מפתחים צלקות לאחר ההשתלה שכן בתהליך זה הרופא מסיר רצועות עור מהאזורים התורמים ומשתיל אותן באזור שמקריח. ההסרה של הרצועות הללו מתבצע עם אזמל ולאחר מכן תופרים את החתכים. לאחר מכן, רצועות העור נחתכות מתחת למיקרוסקופ מיוחד, לחתיכות זעירות אשר כל אחת מכילה כמה שיערות. חתיכות אלה מושתלות באזור הסובל מדלילות שיער. בגלל ששיטת FUT מבוססת על חיתוך גס של העור, תפרים והחלמה מורכבת יותר, אז היא כרוכה בהצטלקות של האזור התורם.

לעומת זאת, השתלת שיער בטכניקות חדשניות כמו FUE וגם DHI- שם נדיר לראות צלקות. אם נשווה בין השיטות החדשות לFUT נגלה שהתהליך הוא שונה ומדויק לחלוטין. בשיטות החדשות למעשה המומחה יבצע חתכים זעירים כך שגם אם תהיה איזה שהיא צלקת- היא תהיה מאוד קטנה ושטחית. בנוסף, כדאי לדעת שבשיטות הללו – אין שום תפרים שמעורבים בהשתלה, שכן התפרים הם אלו שפעמים רבות גורמים להיווצרות של צלקות.   

רופא מקצועי בהשתלות שיער יוכל למנוע היווצרות צלקות

השתלת שיער FUE בשיטת להבי ספיר – השיטה הבטוחה ביותר למנוע צלקות

אם אתם רוצים להימנע לחלוטין מצלקות, אז אנחנו ממליצים לכם לבחון את שיטת השתלת שיער FUE עם להבי ספיר. כמו בהשתלה הקלאסית של הFUE – פתיחת הערוצים (התעלות להן יושתל השיער) מתבצעת באמצעות להבים, רק שההבדל המשמעותי כאן הוא סוג הלהב. אצלנו, המומחה יבצע את פתיחת הערוצים עם להבים מיוחדים שעשויים מאבני חן יקרות – ספיר, זאת במקום הלהבים הקלאסים של הפלדה.

איך זה קשור בעצם לצלקות? השימוש בלהבי ספיר מאפשר למומחה שמבצע את ההשתלה למזער את היווצרות הגלדים ובכך לתרום להתאוששות והחלמה מהירה יותר של המקום. להבי הספיר מאפשרות ליצור ערוצים זעירים מאוד באזור המיועד להשתלה – והתוצאה היא כמובן אסתטית עם החלמה חלקה.

מעבר לנושא ההצטלקות שבשבילו התכנסו כאן 😊 לשיטת להבי הספיר יש עוד יתרונות רבים שמאפשרים להשיג צפיפות גבוהה יותר, צמיחה עם מראה טבעי יותר ועוד.

 

איך אפשר לטפל בצלקות לאחר השתלת שיער?

חשוב להבין שהצטלקות, עם כמה שאנחנו לא אוהבים אותה ומנסים להיפטר ממנה, זה תהליך טבעי של החלמת הרקמות בעור, הגוף שלנו רוצה סך הכול בטובתנו. הגלדים שנוצרים מעל האזורים הפגועים בקרקפת נועדו למעשה למנוע מצב בו יש גורמים מזהמים שנכנסים לגוך שלנו. לאחר תקופה – לרוב כמה חודשים, הקולגן בעור שלנו מתחיל תהליך של התפרקות, שבסיומו אנו "זוכים" לקבל צלקת. במקרים תקינים, זו תהיה צלקת חלקה ושטחית, אך במצבים מסוימים עשויה גם להיות הצטלקות בולטת, מוגבהת, אדומה/סגולה, זה נקרא גם צלקת קלואידית. שימו לב שלרוב צלקת קלואידית היא נטייה גנטית. 

אבל כמו שאמרנו, נחזור שוב ושוב ונרגיע 😊 צלקות גדולות יכולות להיווצר רק בשיטה המיושנת FUT. יחד עם זאת, החדשות הטובות שכיום הטכנולוגיה מאפשרת לנו לטפל גם בצלקות הללו וליהנות מקרקפת יפה עם המון שיער! קודם כל, הגברת הזרימת דם באזור המצולק תאפשר לקולגן להתפרק בצורה מבוקרת יותר ובכך לסייע להנמיך את גובה הצלקת. זו הסיבה שיש המון רופאים שממליצים למטופלים שלהם לעסות את הקרקפת בעדינות. אפשרות נוספת, היא לבצע טיפולי PRP בו מזריקים פלזמת דם עשירה בטסיות. לרוב מומלץ לבצע את הטיפול הזה בלי קשר, לאחר כל השתלת שיער כיוון שזה מגביר את הצמיחה וגם מסייע בהליך ההחלמה.

בנוסף, מעבר לכל מה שכתבנו יש המון תוספים, וויטמינים לשיער ומשחות מומלצות לצלקות שטחיות וגם בולטות. בין היתר, אלה יהיו חומרים מבוססי אלוורה, ויטמין K, ויטמין E שבעלי סגולות ריפוי העור והעלמת צלקות כתוצאה מהשתלת שיער. במקרים חמורים יש המון טיפולים קונבנציונליים לצלקות אחרי השתלת שיער, בניהם טיפולי לייזר ואם מדובר בצלקות קלואידיות גם ניתוחים. תהיו בטוחים שיש המון פתרונות לכך אבל נציין שוב – תוכלו למנוע את הופעת הצלקות על ידי בחירת שיטה נכונה להשתלת שיער.

בשיטת השתלת שיער החדשנית מטופלים לא סובלים מצלקות

איך אפשר להימנע מצלקות לאחר השתלת שיער?

אם קראתם בתשומת לב עד לכאן כנראה כבר הבנתם שיש כמה דרכים למנוע צלקות לאחר השתלת שיער, בניהם בחירת שיטה נכונה – כמו FUE  בלהבי ספיר. בנוסף – כדאי לבחור גם בקליניקה מקצועית באיסטנבול כזו שיש בה מומחים בעלי ניסיון עשיר בהשתלות שיער. בדיוק כמו טיפולים כירורגים אחרים, השתלת שיער בטורקיה דורשת עבודה מדויקת עם מיומנות גבוה וזהירה. השתלת שיער עם תוצאות טבעיות ונטולות צלקות רק מומחה מקצועי יכול לבצע על הצד הטוב ביותר, תוך הקפדה מקסימלית על ההיבטים האסתטיים שיש לקחת בחשבון. זו הסיבה שמטופלים שבוחרים במומחה הנכון, בקליניקה הטובה ביותר ומבצעים את ההשתלה בשיטה המתאימה בשבילם – לא חושפים את עצמם לסכנות של היווצרות צלקות בקרקפת.

יש לכם עוד שאלות? בין אם מדובר בחששות שנוגעות להשתלת שיער או שאתם רוצים לשמוע כבר על החבילות שלנו, אנחנו מזמינים אותכם ליצור איתנו קשר עוד היום 😊 נשמח לעמוד לשירותכם.